Sökning: "Ice hockey attendance"
Hittade 5 uppsatser innehållade orden Ice hockey attendance.
1. Uppdrag fyll arenan: En explorativ studie av Hammarby Fotbolls och Djurgården Fotbolls strategier för ökade publiksiffror
C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategiSammanfattning : The purpose of this Bachelor's thesis was to empirically study how two big Swedish football clubs with similar preconditions can differ substantially in their attendance levels. Since 2013 Hammarby Fotboll and Djurgården Fotboll share the same stadium, and since then Hammarby Fotboll has outrun Djurgården Fotboll considerably in the attendance figures. LÄS MER
2. Efterfrågan av svensk ishockey: En explorativ studie av vilka faktorer som påverkar ishockeyfans närvaro på SHL-matcher
C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategiSammanfattning : This thesis investigates Swedish ice hockey fans and which factors that impact their intention to attend ice hockey games in the Swedish Hockey League (SHL). Ten independent variables including sports, economical, entertainment, stadium and social factors were examined in relation to the dependent variable of purchase intention. LÄS MER
3. Powerplay En studie om de stora sporternas numerära överläge i svensk press
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikationSammanfattning : The purpose with our study was to see if and how the amount of articles regarding different sports has changed during the last three decades. If it had changed our target was to se how and why it had changed. We have performed a quantitative content analysis. LÄS MER
4. Factors influencing attendance of ice hockey games in Sweden
Master-uppsats, IHH, FöretagsekonomiSammanfattning : Commercialization of sport has been growing since 80s and club owners tend to pay more and more attention not just to cups and titles but to commercial success as well. Nevertheless, fans are still the key source of revenues. Besides direct spending while attending games popular clubs and crowded stadiums grab attention of generous advertisers. LÄS MER
5. Färjestad BK: Hur man bör öka den totala kundupplevelsen
Kandidat-uppsats, Avdelningen för företagsekonomiSammanfattning : Syftet med uppsatsen är att ta reda på hur markandsföringen ser ut i dagsläget för Färjestad BK, ta fram förslag på förbättringar och ändringar angående marknadsföringen och upplevelsen för att uppnå en vändning på en negativ trend. För att få fram information till uppsatsen valdes två respondenter, en representant från Färjestad BK respektive Wolfpack, i form av personliga djupgående intervjuer. LÄS MER