Sökning: "Icke-vinstdrivande organisation"

Visar resultat 16 - 20 av 49 uppsatser innehållade orden Icke-vinstdrivande organisation.

  1. 16. Design och konstruktion av balanscykel i bambu

    M1-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för ekonomi, teknik och naturvetenskap

    Författare :Freyr Bjartmarz; [2017]
    Nyckelord :bambu balans cykel usa;

    Sammanfattning : Projektet är genomfört i USA i samarbete med Kansas University och organisationen HERObike som är en icke vinstdrivande organisation som vill öka samhällsutvecklingen på Alabamas landbyggd. Målet med projektet var att konstruera en sparkcykel i bambu då HERObike kan använda sig av lokala material i tillverkningen. LÄS MER

  2. 17. Med miljön som argument : En retorisk studie av Oatlys miljörelaterade argument i reklam

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Litteraturvetenskapliga institutionen

    Författare :Viktor Einarsson; [2016]
    Nyckelord :Oatly; Green Marketing; Advertising; Ethos; Rhetoric; Wæraa; Isaksson; Oatly; Miljöargument; Retorik; Reklam; Marknadsföring; Ethos; Mjölk; Arla; Wæraa; Isaksson;

    Sammanfattning : Argument med ethosappellerande kvaliteter i Oatlys reklam har identifierats och analyserats. Ett övervägande antal av dessa argument har visat sig stärka vad Wæraas och Ihlens skulle kalla för ett ”environmental ethos”. Samtliga strategier som kan användas för att bygga ett ”environmental ethos” återfinns i reklammaterialet. LÄS MER

  3. 18. Styrning för värdeskapande : En studie på icke-vinstdrivande organisationer

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)

    Författare :Matilda Olsson; [2016]
    Nyckelord :Customer; Value Creation; Management Control; Non-Profit Organization; Kund; värdeskapande; styrning; icke-vinstdrivande organisation;

    Sammanfattning : Titel: Styrning för värdeskapande – En studie på icke-vinstdrivande organisationer. Författare: Matilda Olsson Handledare: Elin Funck Examinator: Fredrik Karlsson Bakgrund och problem: Kundfokus och hur organisationer styr för att skapa värde för kunden har kommit att bli viktigt för framgång och överlevnad, vilket har bidragit till att kundorientering har blivit vanligt. LÄS MER

  4. 19. Sharing is Caring? Vad gör oss engagerade på digitala & sociala medier?

    Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Rebecka Nilsson; [2016]
    Nyckelord :Sociala och digitala medier; Engagemang; Organisation; eWOM; FoMO;

    Sammanfattning : Utvecklingen av sociala och digitala medier har möjliggjort en förenklad kommunikation konsumenter emellan. Detta har kommit att ha en betydande roll för organisationers överlevnad. LÄS MER

  5. 20. Är vi vänner på Facebook? : En fallstudie om en icke-vinstdrivande organisations relationsbyggande på Facebook

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation

    Författare :Linnéa Andersson; Erika Karlsson; [2016]
    Nyckelord :not-for-profit organizations; relationship-building; engagement; dialogue; Friends; Facebook; icke-vinstdrivande organisationer; relationsskapande; engagemang; dialog; Friends; Facebook
;

    Sammanfattning : Sociala medier har blivit en stor del av människors vardag och ger därmed en stor möjlighet för organisationer och företag att nå ut till fler människor. Trots att organisationer har haft några år på sig att hitta strategier anpassade till just sociala medier så är det fortfarande många som ser det som ytterligare en kanal till att endast informera och marknadsföra istället för att använda det till att skapa relationer med publiken. LÄS MER