Sökning: "Ickemonetära faktorer"
Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden Ickemonetära faktorer.
1. Belöningssystem. En fallstudie om hur monetära belöningssystem och underliggande motivationsfaktorer påverkar en anställd
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Låg motivation bidrar till höga kostnader hos företag vilket medför ineffektivitet och lägre produktivitet. I Sverige är personalkostnaderna bland de högsta i världen vilket bidrar till att motivation genom produktivitet blir en viktig variabel för företag. LÄS MER
2. Arbetsmiljöns konsekvenser för arbetet på en mottagningsenhet på Migrationsverket : En experimentell fallstudie
Magister-uppsats, KTH/ErgonomiSammanfattning : Idag finns god kunskap om att en bra arbetsmiljö, såväl fysisk som organisatorisk och social, ger förutsättningar för arbetstillfredsställelse och produktivitet. Samtidigt vet man också att en dålig arbetsmiljö istället kan påverka en verksamhet negativt genom dålig produktivitetsutveckling, försämrad kvalitet, ökad sjukfrånvaro och personalomsättning. LÄS MER
3. Faktorer som påverkar skogsfastigheters pris
Master-uppsats, SLU/Dept. of Forest ProductsSammanfattning : Under de senaste 20 åren har priset på skogsfastigheter ökat dramatiskt. Historiskt sett har priset på skogsfastigheter haft en tydlig koppling till skogens avkastning, men detta samband tycks inte längre gälla. LÄS MER
4. En arbetsmodell för marknadsvärdering med skogsvärderingsmetoden Beståndsmetoden
Master-uppsats, SLU/Dept. of Forest EconomicsSammanfattning : Att värdera skogsfastigheter är en komplex process då ingen fastighet är en exakt kopia av en annan. För att nivålägga ett marknadsvärde används nuvärdesberäkningar baserade på skogens nuvarande utseende samt dess framtida tillväxt. LÄS MER
5. Värdering av Kundrelation
Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Studien har genomförts i Kista Galleria med syftet att utvärdera Ryals (2005) formel för värdering av kundrelationer. Med hjälp av formeln beräknas Customer Lifetime Value (CLV) för ett antal kundrelationer det undersökta företaget har. Huruvida formeln är funktionell för ändamålet kundvärdering är den centrala frågeställningen. LÄS MER