Avancerad sökning
Visar resultat 1 - 5 av 69 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.
1. Hur yngre barn initierar och skapar sociala relationer med andra - En kvalitativ studie om yngre barns kamratinteraktion på förskolan. Namn: Amanda Järvinen & Anneli Andersson Program: Förskollärarprogrammet
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande; Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärandeSammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka och få kunskap om hur yngre barn ingår i sociala relationer med varandra. Studien syftar även till att studera vilka kommunikativa resurser barn använder i leksituationer när de skapar relationer med varandra. LÄS MER
2. VUXNA PATIENTERS UPPLEVELSE AV INITIALT OMHÄNDERTAGANDE PÅ AKUTMOTTAGNINGEN. En litteraturöversikt
Kandidat-uppsats,Sammanfattning : Bakgrund: Akutmottagningen är en miljö med stark medicinsk prägel där arbetet utgörs av medicinska kontroller och åtgärder vid det initiala omhändertagandet. Det medicinska fokuset har gjort att patienternas behov av psykosocial omvårdnad faller i glömska. LÄS MER
3. BORTOM ALLA ORD - En strukturerad litteraturöversikt om kommunikation inom demensvård
Kandidat-uppsats,Sammanfattning : Bakgrund: Med en allt snabbare befolkningstillväxt - jämte en ökande andel åldrande befolkning - växer även den folksjukdom som är kopplad till den äldre människan, en demensdiagnos. Sjukdomen påverkar individens kognitiva funktioner och kommer så småningom dels få svårt att kommunicera verbalt, dels också få svårt att förstå verbalt språk. LÄS MER
4. Ickeverbal kommunikation i dansundervisning : Hur upplever och tolkar danselever en danspedagogs ickeverbala kommunikation?
Kandidat-uppsats, Stockholms konstnärliga högskola/Institutionen för danspedagogikSammanfattning : Nonverbal communication in dance teaching - How do students experience and interpret the nonverbal communication of a dance pedagogue? The purpose of this thesis is to further the knowledge about how a dance pedagogue's nonverbal communication could be interpreted by dance students. The thesis focuses on four semiotic resources; placement in the room, facial expression, usage of voice, and body language. LÄS MER
5. ”Hemma bra borta bättre”När vardagsrummet blir digitalt klassrum : En socialpedagogisk analys av studenters uppfattning om lärande, delaktighet, gemenskap och kommunikation.
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för pedagogik och lärande (PEL)Sammanfattning : Föreliggande studie syftade till att belysa universitetsstudenters upplevelse av undervisning på digitala plattformar i förhållande till traditionell klassrumsundervisning med fysisk närvaro. Utifrån en kvalitativ metod, där inspiration hämtades från såväl den fenomenologiska som den hermeneutiska kunskapsansatsen undersöktes hur den digitala undervisningen påverkade studenterna i lärandesituationen kontra den traditionella klassrumsundervisningen. LÄS MER