Sökning: "Idéhanteringssystem"
Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser innehållade ordet Idéhanteringssystem.
1. Idea Management in Practice- An Investigation of Idea Management Challenges in Manufacturing SME
Master-uppsats, Karlstads universitetSammanfattning : The image of employees as an internal source of knowledge has grown as a result of the increasingly competitive business climate. An increased interest in employee ideas has led to more small- and medium-sized enterprises (SMEs)engaging in idea management to promote innovation. LÄS MER
2. Demokratisering som ett sätt att hantera komplexiteten i IDEA MANAGEMENT SYSTEMS
Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för innovation, design och teknikSammanfattning : Idégenerering är den första fasen i en innovationsprocess och för att hantera den så finns det idéhanteringssystem som kort fattat är till för att generera, hantera, utveckla och utvärdera idéer. Den här processen är väldigt svår, vilket oftast har lett till att företag väljer att använda sig av en, eller flera experter för att utvärdera de idéer som kommer in. LÄS MER
3. Implementation of an Idea Management System in a Global Organization : A Case Study in the Automotive Industry
Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : Disruptive changes driven by sustainability, new technology and servitization challenge companies’ current products and business models. This increases the interest in radical innovations, and consequently the interest to capture radical ideas. LÄS MER
4. Managing internal ideation : A Case study at Bengt Dahlgren Stockholm AB
Master-uppsats, KTH/Maskinkonstruktion (Inst.)Sammanfattning : Internal ideation refers to getting the employees of a company to generate ideas for improvements and business development. Innovative companies have been working to capture their employees' creativity when it comes to innovation. LÄS MER
5. Idéhantering i digitala tjänsteföretag
Master-uppsats, KTH/Maskinkonstruktion (Inst.)Sammanfattning : Att snabbt kunna anpassa sig till förändringar inom teknik, marknad, och kunders krav harblivit en allt mer viktig egenskap hos företag. Idag rör sig samhället oerhört fort. LÄS MER