Sökning: "Ida Ekberg"
Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden Ida Ekberg.
1. Affärssystem som stöd för lönsamt hållbarhetsarbete inom tillverkningsindustrin : En kvalitativ studie om hur affärssystem kan användas för att stödja organisationer att arbeta med hållbar utveckling
Kandidat-uppsats, Högskolan i HalmstadSammanfattning : Det ställs ett samhällsansvar på organisationer att arbeta med hållbarhetsfrågor, då tillverkningsindustrin står globalt sett för 36 procent av koldioxidutsläppen. Organisationer behöver anpassa sina processer gällande produktion, distribution samt leveranser av varor och tjänster. LÄS MER
2. Är du redo att anta utmaningen?
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Uppsatsen har en kvalitativ ansats genom en flerfallstudie där tolv personer intervjuades.Syftet med studien är att genom semistrukturerade intervjuer förstå tävlingsformen Toughest ur deltagarnas perspektiv. LÄS MER
3. Energy Consumption Model of Cutting Fluid in a Machining System
Master-uppsats, KTH/Industriell produktionSammanfattning : Idag uppmärksammas energiförbrukningen allt mer och mer, både inom privata och industriella sektorer. Emellertid ägnas inom industrin mycket lite uppmärksamhet åt skärvätskesystem. Alltsom oftast är studier gällande vätskesystem mer intresserade av den mängd vätska som används, inte mängden energi. LÄS MER
4. Investigating Technology Acceptance towards E-commerce within the Work Wear Sector : A study within business-to-business about business clients’ technology acceptance towards e-commerce
Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/Internationella HandelshögskolanSammanfattning : Purpose: The purpose of this thesis is to study business clients’ technology acceptance of e-commerce within business-to-business in the work wear sector. In specific, develop and test a framework in order to analyze the antecedents of perceived usefulness and perceived ease of use behind business clients’ behavioral intention to the usage of e-commerce. LÄS MER
5. The Opportunity of Being Observed by Stakeholders Can Increase Corporate Charity Donations without Hurting Weak Brand Charity Organizations
C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för nationalekonomiSammanfattning : Only 2.5 percent of Swedish charity donations come from companies. This is a remarkable low number compared to private donations in Sweden. Firstly, we study if it is possible to increase Swedish corporate donations by applying a theory of giving and observation, and find that donations increase with observation. LÄS MER