Avancerad sökning
Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.
1. Anhörigas upplevelser av vård i livets slut : En systematisk litteraturstudie
M1-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för hälsa, vård och välfärdSammanfattning : Background: Nurses experience lack of cooperation regarding palliative care. The lack of cooperation can create suffering for the patient and relatives. It is perceived as important to communicate and cooperate with relatives, but it is difficult to decide how this should happen, as it can be a fragile time in life. LÄS MER
2. Sjuksköterskans möte med individer med substansbrukssyndrom inom den psykiatriska vården. En litteraturstudie.
Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för hälso- och vårdvetenskap (HV)Sammanfattning : Inledning: Sjuksköterskan möter individer med substansbrukssyndrom i många sammanhang i den psykiatriska kontexten. Det finns en önskan hos individerna om en helhetssyn, sjuksköterskans möte kan ha betydelse för en vård där hela patientens hälsa beaktas. LÄS MER
3. Digital lösning för fysisk aktivitet
Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska HögskolaSammanfattning : Abstract The purpose of this Bachelor thesis has been to find a way to increase physical activity through the digitization of hiking trails. With information on interesting places around the hiking trail, we hope that this will enable people to get out on the hiking trails. LÄS MER
4. Sätt på dig dina matematiska glasögon : En studie om hur förskollärare arbetar med olika aspekter av matematik i förskolan
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och ITSammanfattning : Inledning Förskolan är en grund för att barn ska få utmanas och utvecklas inom matematik. Det är iförskolan som barn först kan stöta på vad matematik innebär och får en utvecklad förståelse för hur matematik fungerar. Förskollärare ska synliggöra matematiken för barn genom att ta vara på varje tillfälle. LÄS MER
5. "Man ska kunna prata om allt" : En kvalitativ studie om några förskollärares syn och förhållningssätt till begreppet livsfrågor med mångfaldsinriktning
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudierSammanfattning : Syftet med denna studie är att få en inblick i några förskollärares arbetssätt kring begreppet livsfrågor på tre förskolor i Mellansverige. I läroplanen för förskolan står det skrivet att livsfrågeundervisning ska bedrivas i förskolans verksamhet. LÄS MER