Sökning: "Ida Franzén"
Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden Ida Franzén.
1. SKOLKURATORERS UPPLEVELSE AV SOCIALT UTANFÖRSKAP BLAND BARN
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för hälsa och samhälle (HS)Sammanfattning : Denna studie syftar till att undersöka hur skolkuratorer upplever socialt utanförskap bland barn i åldrarna 7–12 år. Det empiriska materialet som ligger till grund för studiens resultat och analys är sex halvstrukturerade intervjuer med skolkuratorer. Materialet har sedan analyserats med hjälp av kodning. LÄS MER
2. Etiskt rätt eller fel? Bedömningsdilemman i en skola för alla : En kvantitativ studie av ställningstaganden från speciallärar- och specialpedagogstudenter samt läraratudenter i Sverige, USA och Kina
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linköpings universitet/Pedagogik och didaktik; Linköpings universitet/UtbildningsvetenskapSammanfattning : Etiska dilemman är något lärare möter dagligen och detta särskilt i arbetet med elever i svårighet (Pope, Green, Johnson & Mitchell, 2009). Speciallärare och specialpedagoger ska i dessa situationer kunna bidra med stöd och handledning till lärarna (Skolverket, 2018a). LÄS MER
3. Limitations with Using Role Play for Experiential Learning
Master-uppsats, Linköpings universitet/Interaktiva och kognitiva systemSammanfattning : Among researchers within the design area, role play is often spoken about in a positive manner. This study aims to discover the limitations with role play as a tool for experiential learning. This is done by evaluating a prototype of an early-stage concept of a role play-tool. LÄS MER
4. Creativity as a key determinant for success
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : .... LÄS MER
5. Den samarbetande skolan : - En kartläggning över hur samarbete och kompetensutveckling påverkar utvecklingen av SO- undervisningen
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för utbildningsvetenskap (UV)Sammanfattning : Studien undersöker på sex olika skolor hur en SO- lärare upplever de befintliga möjligheterna för samarbete och kompetensutveckling inom SO- ämnena. Syftet med studien är att studera hur lärarna upplever att den nuvarande SO- undervisningen förbättras av samarbete och kompetensutveckling. LÄS MER