Sökning: "Ida Hallin"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden Ida Hallin.

  1. 1. Utomhuspedagogikens betydelse

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :Ida Hallin; Elsa Nordenfelt; [2019]
    Nyckelord :Utomhuspedagogik; fysisk aktivitet; utvidgade didaktiska triangeln; risky play.;

    Sammanfattning : Studiens syfte är att bidra med kunskap om vilka förutsättningar som finns för förskollärare att bedriva utomhuspedagogik i förskolan, samt vilket lärande barnen därmed erbjuds. Studien utgick från två forskningsfrågor. LÄS MER

  2. 2. Ska jag, ska jag inte? Sjuksköterskans erfarenhet av att göra en orosanmälan vid misstanke om barnmisshandel - En integrerad litteraturstudie med systematisk sökning

    Magister-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för hälsovetenskaper

    Författare :Ida Hallin; Helen Hellström; [2019]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  3. 3. Metoder för åtgärd och identifiering av svällskiffer i Östersund

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Mineralogi, petrologi och tektonik

    Författare :Ida Hallin Sjölander; Kristoffer Ånäs; [2018]
    Nyckelord :Alum shale; oxidation; pyrite; pyrrhotite; swelling shale; Alunskiffer; oxidation; svavelkis; magnetkis; svällskiffer;

    Sammanfattning : Arbetets syfte är att undersöka svällande alunskiffer i Östersund, vad de senaste framstegen är för vad som orsakar svällning och hur den kan identifieras och hanteras. Enklare laborationsmoment utförs med provmaterial från jord-bergsondering i Östersund, men arbetet är främst en litteraturstudie. LÄS MER

  4. 4. Marketing communication in a B2B market : a case study of the store interior industry

    Kandidat-uppsats, Internationella Handelshögskolan

    Författare :Maria Johansson; Camilla Larsson; Ida Hallin; [2006]
    Nyckelord :Marketing communication; marketing tools; B2B markets; brand awareness;

    Sammanfattning : Background: Today firms are facing increased global competition, and it results in shor-ter product life cycles. The present situation demand firms to focus more on marketing and how to communicate with the customers. In the mar-keting field there has always existed a perceived dichotomy between B2B and B2C markets. LÄS MER