Sökning: "Ida Lundberg"

Visar resultat 1 - 5 av 31 uppsatser innehållade orden Ida Lundberg.

  1. 1. Influerad av influencers : En kvalitativ studie om unga kvinnors syn på influencers kommunikation på sociala medieplattformar med fokus på impulsköp och miljöaspekter

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Ella Lundberg; Ida Malmberg; [2024]
    Nyckelord :Influencer; impulse buying; fast fashion; environmental awareness; marketing communication; Influencer; impulsköp; snabbmode; miljömedvetenhet; marknadskommunikation.;

    Sammanfattning : This thesis analyzes how young female students aged 20–25 perceive influencer marketing communication on social media and its correlation with their impulsive purchases within the fast fashion industry. The study involves eight interviews to gain an understanding of these consumers' behavior during impulse purchases. LÄS MER

  2. 2. Samspel – Ja tack? : Att påverka musikaliskt samspel i ensemble på gymnasiet

    L3-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för hälsa, lärande och teknik

    Författare :Ida Lundberg; [2024]
    Nyckelord :ensemble; exercises; interaction; music; ensemble; musik; samspel; övningar;

    Sammanfattning : I detta utvecklingsarbete har jag identifierat tre “nycklar” i musikaliskt samspel – att lyssna, leda och forma. Dessa “nycklar” baseras på mina tidigare erfarenheter av att musicera i ensemble. Utifrån dessa “nycklar” har jag utformat tre samspelsövningar – LYSSNA, LEDA och FORMA. LÄS MER

  3. 3. Det dubbla uppdraget –    en kvalitativ studie om synen på fritidshemmets uppdrag hos fritidshemslärare och skolledare

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå,

    Författare :Ida Lindqvist; Emilia Lundberg; [2023]
    Nyckelord :professional role; leisure center; educator; assignment; teacher; school leader; yrkesroll; fritidshem; pedagog; uppdrag; lärare; skolledare;

    Sammanfattning : In our qualitative study, we have described what the after-school teacher and her double roles are about from the perspective of after-school teachers and school leaders. In the introduction and background, we have described the activity of the after-school centre and the role and operation of the after-school teacher. LÄS MER

  4. 4. “Specialpedagogik vet jag inte ens om det behöver finnas” : En jämförande intervjustudie om montessoris och Reggio Emilias arbete med inkludering av barn i behov av särskilt stöd

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Stockholms universitet/Barn- och ungdomsvetenskapliga institutionen

    Författare :Maja Lammasaitta Stenbjelke; Ida Lundberg Åberg; [2023]
    Nyckelord :Montessori; Reggio Emilia; specialpedagogik; barn i behov av särskilt stöd; inkludering; olikheter; ramfaktor; ramsituation; förskoledidaktik;

    Sammanfattning : Denna studie undersöker hur pedagoger och rektorer från montessori- och Reggio Emilia-förskolor ser på sitt arbete med att inkludera barn i behov av särskilt stöd. Det är också en jämförelse för att hitta likheter och skillnader i metoder och förhållningssätt utifrån de två teoretiska utgångspunkterna ramfaktorteorin och kritiskt perspektiv på specialpedagogik. LÄS MER

  5. 5. “Att se att det finns en poäng med attvårda sig själv” : En kvalitativ intervjustudie om sjuksköterskors upplevelser avföljsamhet till behandling av hepatit C hos personer som injicerar droger

    Magister-uppsats, Röda Korsets Högskola

    Författare :Ida Tovatt; Sophie Kellman; [2022]
    Nyckelord :Adherence; Hepatitis C; Nurse; Nursing; People who inject drugs; Self-care; Egenvård; Följsamhet; Hepatit C; Omvårdnad; Personer som injicerar droger; Sjuksköterska;

    Sammanfattning : Bakgrund: Hepatit C (HCV) är en virussjukdom som smittar via blodet. Personer sominjicerar droger (PSID) riskerar att drabbas av HCV till följd av injektionsrelateraderiskbeteenden. Idag finns det effektiv behandling mot HCV men det kräver viss följsamhet avden som behandlas. LÄS MER