Avancerad sökning

Hittade 2 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. “SKRÄDDARSYDD REKLAM” - En kvalitativ intervjustudie om finländska och svenska unga kvinnors upplevelser om influencer marketing på Instagram

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Ida af Hällström; Max Forsberg; [2020-06-25]
    Nyckelord :Influencer; Influencer Marketing; Instagram; Marknadsföring; Unga Kvinnor;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med studien är att jämföra finländska och svenska unga kvinnors upplevelser och åsikter om influencer marketing på den sociala plattformen Instagram. Teori: Uses and Gratification, Influencer Marketing, Parasociala relationer. Metod: Kvalitativ studie. Material: Individuella semistrukturerade Intervjuer. LÄS MER

  2. 2. Produktplacering i Sverige och Hollywood : vad händer när en svensk film får en motsvarighet från Hollywood?

    L2-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Ludvig Roth; Ida Af Hällström; [2019]
    Nyckelord :Social Sciences;

    Sammanfattning : .... LÄS MER