Sökning: "Identifying influencers"

Visar resultat 1 - 5 av 19 uppsatser innehållade orden Identifying influencers.

  1. 1. Reklam som hörs - En kvalitativ studie av influencer marketing i podcasts

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Filippa Olin; Zaza Lindau; [2023]
    Nyckelord :Influencer marketing; podcast; retorik; ethos; logos; pathos; storytelling; identifikation; Social Sciences;

    Sammanfattning : I dagens globala mediesamhälle har digitala medier fått en allt större betydelse för individer, organisationer och samhället i stort. I takt med detta har förväntningarna på företags digitala närvaro ökat, vilket i sin tur har inneburit en större efterfrågan på nya marknadsföringsverktyg. LÄS MER

  2. 2. Källor och avsändares trovärdighet på Instagram : En kvalitativ studie som undersöker de unga vuxnas uppfattning om källor och avsändares trovärdighet på Instagram

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Elin Landén Landén; Anna Olsson; [2023]
    Nyckelord :Young adults; Instagram; source criticism; credibility; news; information; disinformation.; Unga vuxna; Instagram; källkritik; trovärdighet; nyheter; information; desinformation.;

    Sammanfattning : Denna undersökning har studerat hur förekomsten av nyheter, information och desinformation på Instagram påverkar unga vuxnas uppfattning om källor och avsändares trovärdighet. Syftet var att ta reda på vilken typ av källor och avsändare på Instagram unga vuxna väljer att tro på och varför. LÄS MER

  3. 3. Sharing content: Investigating The Factors That Drive Content Sharing Among Women Fashion Consumers

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/Internationella Handelshögskolan

    Författare :Aylar Ghavvasi; Erika Stenberg; Marcus Fogelström; [2023]
    Nyckelord :Content Sharing; Fashion Marketing; Emotional Marketing; Instagram Marketing;

    Sammanfattning : Background: Social media has changed the way marketers need to act. With 76% of the population visiting social media every day and 47% of users spending more than three hours daily on the medium, advertising on social media has become the new cost-effective and efficient way of reaching target audiences. LÄS MER

  4. 4. "Det vita snuset och marknadsföringsruset” : En kvalitativ studie om det vita tobaksfria snusets marknadsföring riktat mot unga.

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet

    Författare :Fanny Sandberg; Lisa Ålstam; [2022]
    Nyckelord :Influencer; snus; Velo; semiotik; Instagram; tobaks fritt snus; marknadsföring; gruppidentitet; kapital; självframställning; sociala medier.;

    Sammanfattning : Between 2018 and 2021, the amount of young snuff users increased drastically. The same year, 2018, Velo, a tobacco free nicotine snuff, was launched on the Swedish market. They made themselves known through organizing big events and by engaging in influencer marketing. LÄS MER

  5. 5. A  Study on the persuasiveness of male influencers on male followers in Sweden

    Magister-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Pontus Henriksson; Karl Pålsson; [2021]
    Nyckelord :Digital marketing; Social media; Influencers; Persuasion; Purchase intention;

    Sammanfattning : Since influencer marketing is a relatively new term, there is a scarce theoretical foundation investigating the subject. Previous research has mainly focused on identifying female followers' behavior and how they are persuaded, fewer studies are on male followers and the ability of male influencers to influence their followers. LÄS MER