Sökning: "Identitetsförmedling"
Hittade 4 uppsatser innehållade ordet Identitetsförmedling.
1. Den eviga konflikten i skiftande perspektiv : En kvalitativ innehållsanalys om hur Israel-Palestinakonflikten har skildrats i historieläroböcker för gymnasiet mellan 1956-2017.
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikationSammanfattning : The purpose of this study has been to examine how the Israel-Palestine conflict has been conveyed in history textbooks intended for upper secondary school during the period 1956–2017. The focus has also been on identifying which perspectives and identities are revealed in connection with the history textbooks descriptions of the conflict. LÄS MER
2. Identitetsförmedling via försäljningskanaler : En studie av Gant
Magister-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagandeSammanfattning : .... LÄS MER
3. Identitet på webben - Förmedlandet av företags identiteter med hjälp av webbdesign
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för informatikSammanfattning : Hur vida företag skiljer sig från mängden och förmedlar en tydlig bild av sig själva och vad de står för är avgörande för deras överlevnad. Företag som inte lyckas att förmedla sin identitet till allmänheten på ett tydligt sätt riskerar att försvinna i den stora massan av företag. LÄS MER
4. Förmedling av ett varumärkes identitets via försäljningskanaler
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Sammanfattning Uppsatsens titel: Förmedling av ett varumärkes identitets via försäljningskanaler Författare: Thobias Florin, Daniel Palmquist, Madeleine Oom, Johanna Tolleryd Handledare: Frans Melin Seminarium: 2002-01-25 Frågeställningar: Vi har identifierat tre övergripande frågeställningar i uppsatsen: · Hur viktiga är försäljningskanaler vid förmedlingen av ett varumärkes identitet? · På vilket sätt kan ett varumärkes identitet förmedlas genom distributionskanaler? · Skiljer sig olika distributionskanaler åt vad gäller graden av identitetsförmedling? Syfte: Syftet med denna uppsats är att utifrån ett företagsperspektiv analysera om och i så fall hur företag kan förmedla sin varumärkesidentitet genom sina försäljningskanaler, för att med utgångspunkt från detta kunna bedöma försäljningskanalernas betydelse vid förmedlingen av ett varumärkes identitet. Metod: Vi har studerat två skilda teoriområden för att med hjälp av dessa tillsammans kunna analysera utifrån problemformuleringen. LÄS MER