Sökning: "Identitetsprisman"

Hittade 5 uppsatser innehållade ordet Identitetsprisman.

  1. 1. Lika barn leka bäst : En fallstudie om Mimer AB:s varumärkesidentitet- och image uppfattad av studenter

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Emma Aronsson; Johanna Björk; Johanna Olsson; [2022]
    Nyckelord :Identitetsprisman; Varumärkesidentitet; Varumärkesimage; Marknadskommunikation;

    Sammanfattning : Date: 2022-06-02 Level: Bachelor Thesis in Business Administration, 15 cr  Institution: School of Business, Society and Engineering, Mälardalens University  Title: Birds of a feather flock together - A case study about Mimer AB’s brand identity- and image perceived by students. Supervisor: Lennart Haglund  Keywords: The Identity Prism, brand identity, brand image, marketing communication  Research questions: How do Mimer identify their brand towards students?What is the students’ image of Mimer?Which are the differences between the received image and the identity communicated by Mimer?   Purpose: The purpose of this study is to examine students’ perception about the housing association Mimer AB. LÄS MER

  2. 2. Konsten att positionera sig : En studie om festivalers identitet, positionering och om kunders relation till festivalers märkesidentitet.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Robert Johnsson; Sebastian Lovas; Pedro Talavera; [2015]
    Nyckelord :Brands; brand identity; brand equity; positioning; segmentation; differentiation; customer relations; identity prism; core values; swedish festivals; festivals.; varumärken; märkesidentitet; brand equity; positionering; segmentering; differentiering; kundrelationer; relationer; identitetsprisman; kärnvärden; marknadsföring; festivaler;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to examine what characterizes brand identity and positioning regarding festivals on the current Swedish festival market. In relation to our purpose we are also going to analyze how festival attendees relate to a festivals brand identity. LÄS MER

  3. 3. Företags sociala ansvar och deras varumärkesidentiteter : en studie kring hur tre företag använder CSR för att påverka sina varumärken

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Simone Beck-Friis; Elin Svensson; [2014]
    Nyckelord :CSR; brand image; brand identity; varumärkesidentitet; varumärke; The Body Shop; Patagonia; Max Hamburgerrestauranger; Identitetsprisma; CSR- pyramid;

    Sammanfattning : Dagens konsumenter efterfrågar i allt större utsträckning företagens engagemang gentemot miljö och samhälle. För vissa är Corporate Social Responsibility, CSR, ett krav för att konsumera en tjänst eller produkt. Verksamheter som arbetar med CSR kan stärka sina varumärken samt differentiera sig mot konkurrenterna i branschen. LÄS MER

  4. 4. Den svenska identiteten - en delstatlig organisations definition och konstruktion

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Charlotte Hoffstedt; Elisabet Welinder; Amelie Hedenstierna; [2008]
    Nyckelord :varumärkesidentitet; varumärkefiering; Nation branding; identitetsprisma; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Vårt syfte med detta examensarbete är att utveckla bättre förståelse för vilken bild av svenskhet NSU förmedlar samt problematisera användandet av varumärkesteorier på kulturella och politiska fenomen som länder och nationer. Vid val av tillvägagångssätt har vi utgått ifrån en abduktiv ansats, där vår primära källa har varit en kvalitativ dokumentstudie över offentligt material publicerat av NSU samt material relaterat till detta. LÄS MER

  5. 5. miljovarden.nu - en kvalitativ fallstudie om att använda Internet för att utveckla ett varumärke

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Daria Micanovic; Caroline Norman; Catherine Ljungh; [2008]
    Nyckelord :Internet; mervärde; miljö; SAS; varumärkesidentitet; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syftet med detta examensarbete är att undersöka hur företag använder sig av Internet för att utveckla sitt varumärke genom att förmedla miljövänliga värden. För att genomföra vårt syfte har vi valt en kvalitativ fallstudie med ett fallföretag i fokus. LÄS MER