Sökning: "Identitetsprojekt"
Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade ordet Identitetsprojekt.
1. Extern design och marknadsföringssamarbete - ur ett konsumentperspektiv
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : The lack of synergy between design and marketing departments can result in less innovative products which can lead to less customer satisfaction. This problem has affected the perfume and cosmetic industry as well, which is considered to be an industry with high competitiveness but also a high innovation rate. LÄS MER
2. Träningskläders betydelse för konsumenters identitetsprojekt under en rådande pandemi
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Den rådande pandemin, Covid-19, förändrade samhällets syn och behov av konsumtion. I och med att fler började arbeta hemifrån och skolan utfördes på distans, blev efterfrågan på bekväma kläder allt högre. LÄS MER
3. Omvälvning eller invävning : En sociologisk undersökning av Feministiskt Initiativs partiprogram
Master-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för sociala och psykologiska studierSammanfattning : Denna masteruppsats är en sociologisk diskursanalytiskt inspirerad undersökning av Feministiskt Initiativs partiprogram. Undersökningen syftar till att se på den världsbild som målas upp i partiprogrammet utifrån termer om invävning och omvälvning. Både gällande politiska diskurser och avseende människan som varelse. LÄS MER
4. Du er, som du ser ud - en undersøgelse af fremstillingen af mande- og kvindekroppen
Master-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Problem: Specialet undersøger, hvordan H&M fremstiller hhv. mande- og kvindekroppen i deres markedsføring, samt hvordan denne kropsfremstilling kan forklares ud fra samfundets tendenser. Metode: Kvalitativ undersøgelse i form af kritisk diskursanalyse. Materiale: Seks markedsføringsreklamer fra H&M, fra sommeren/efteråret 2012. LÄS MER
5. Consumer All Star: Konsumentens roll i att bygga ett starkt varumärke
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : The conventional brand research provides an overly simplistic view of the consumer's significance to the brand. The paper advocates a socio-cultural aspect where the focus is on how the consumers create meaning on a macro, micro and individual level. LÄS MER