Sökning: "Identity creation"

Visar resultat 1 - 5 av 623 uppsatser innehållade orden Identity creation.

  1. 1. Unraveling Paradoxical Tensions in Digital Servitization Ecosystems : A case study in the mining industry

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälle

    Författare :Johannes Åström; Jakob Karlelid; [2024]
    Nyckelord :Digital servitization; Ecosystem; Paradoxes; Tensions; Digital tjänstefiering; Ekosystem; Paradoxer; Spänningar;

    Sammanfattning : Purpose - This study aims to understand what paradoxical tensions arise within an ecosystem when companies collectively pursue digital servitization and how these tensions impact value co-creation. Method -  The study is an explorative single-case study based on the mining industry in Sweden and involves respondents from industry-leading organizations. LÄS MER

  2. 2. The Propaganda of Iran and its Proxies : A study on the cross-group cohesion of Iran, Hezbollah and Hamas

    Master-uppsats, Försvarshögskolan

    Författare :Gustav Christensson; [2024]
    Nyckelord :Iran; Hezbollah; Hamas; Axis of Resistance; social identity theory; Islamist propaganda; content analysis;

    Sammanfattning : Since the Islamic Revolution in 1979 Iran has employed a deliberate and successful strategy centered around the use and support of various proxies, notably Hezbollah and Hamas who are part of the Iranian led Axis of Resistance. There is a vast literature that has studied different aspects of this Iranian proxy dimension, but relatively little research has been conducted on propaganda as a unifying mechanism. LÄS MER

  3. 3. Visuella komponenter som sätter tobaksfria nikotinprodukter i centrum : En kvalitativ semiotisk bildanalys med kompletterande textanalys av Vont, Volt och Zone X visuellla kommunikation på Instagram

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Nora Claesson; Lisa Persson; [2024]
    Nyckelord :Tobaksfria nikotinprodukter; Visuell kommunikation; Instagram; Varumärkesidentitet; Känslomässig varumärkeskommunikation;

    Sammanfattning : Följande studie granskar kommunikationen från tobaksfria nikotinföretag på Instagram. Syftet är att inom forskningsfältet marknadskommunikation, undersöka den visuella kommunikationen och kompletterande textuella element på Instagram och vilka kommunikativa strategier företagen använder sig av. LÄS MER

  4. 4. ”För en bättre värld” En studie om ungas erfarenheter av att engagera sig ideellt i Svenska FN-förbundet.

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för globala studier

    Författare :Ebba Englund; [2023-11-08]
    Nyckelord :Engagement; Bourdieu; Bodily experiences; Collective political identity; Meaning making; UN-association of Sweden; Civil society;

    Sammanfattning : Using interviews with seven youths engaged in the UN-Association of Sweden, this study examines individual experiences of commitment and what they perceive to get in return for their commitments. The purpose of the study is to investigate what makes people engage in non-profit work in civil society by identifying what and how their involvement is perceived as meaingful. LÄS MER

  5. 5. Environmental Activism- a Threatening Outside? A Discourse Analysis of a Non-violent Civil Disobedience Protest in Stockholm, Sweden

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för globala studier

    Författare :Kandra Wahlgren Eales; [2023-11-08]
    Nyckelord :securitisation; discourse analysis; non-violent civil disobedience; poststructuralism; hegemony; deliberative democracy; neoliberalism;

    Sammanfattning : This study examines the identity construction of environmental activists in discourse following a political protest in Stockholm, Sweden. More specifically it aims to understand how environmental activists have been subjected to securitisation, and what underlying ideology supports this perception. LÄS MER