Sökning: "Identity-based factors"
Visar resultat 16 - 19 av 19 uppsatser innehållade orden Identity-based factors.
16. Reexamining Nordic Security : A Case Study on Contemporary Nordic Security Cooperation
Master-uppsats, Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : This study explores the driving forces and motives behind contemporary Nordic security cooperation. It asks and investigates whether the security cooperation has a foundation based on a shared (peace) identity or is founded on rational and functionalistic calculations. LÄS MER
17. Introduktionsutbildning för inhyrd personal : En studie om att stärka tillhörighet och motverka organisatorisk tvetydighet
M1-uppsats, Sektionen för hälsa och samhälle (HOS)Sammanfattning : När vi tog kontakt med AB Halmstads Gummifabrik uttryckte de ett behov kring att kunna stärka tillhörigheten och minska den organisatoriska tvetydigheten hos den inhyrda personalen. De individer som hyrs in via bemanningsföretag har idag till skillnad från tidigare blivit en accepterad del av arbetskraften. LÄS MER
18. IDENTITY (DE)CONSTRUCTION IN CRISIS COMPANIES
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Purpose: We intend to study what exactly happens to organizational identity construction during a crisis. Thereby we are particularly interested in elucidating the influencing factors and levels for identity construction. LÄS MER
19. I huvudet på en friskolelärare
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)Sammanfattning : Syftet med vårt arbete är att skapa en djupare förståelse för friskolelärarnas eget perspektiv på sin arbetssituation genom att undersöka vilka faktorer som gör att man trivs på sin arbetsplats. Våra huvudsakliga frågeställningar har varit: Hur ser friskolelärarna på sin kompetens och möjlighet att vara delaktig i verksamheten? Vilken uppfattning har friskolelärarna på sin arbetssituation? Hur definierar friskolelärarna sin läraridentitet? Genom djupintervjuer visar resultatet av vårt arbete att de lärare vi intervjuade är glada, har en hög uppfattning om sin ämneskompetens och trivs på sina arbetsplatser. LÄS MER