Sökning: "Idle Games"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden Idle Games.

  1. 1. An Exploration of Interactions and Design Implications of Low-interactivity Games

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för speldesign

    Författare :Xiaoding Zhou; [2023]
    Nyckelord :Low-interactivity games; interactivity; interaction; inaction; slowness; game aesthetics; game design;

    Sammanfattning : This paper introduces low-interactivity games as a new term to refer to games that provide players with very limited interaction by design. A grounded theory approach is conducted for this research, with reviewing literature and analyzing games specifically under the categories of casual games, idle games, walking simulators and minimalist games, in order to identify the available types of interactions in low-interactivity games. LÄS MER

  2. 2. Undersökning av inkrementella spel inom ramen av hållbarhet

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Mille Kåge; Matias Eriksson; [2023]
    Nyckelord :Inkrementella spel; Idle Games; Clicker Games; Hållbarhet;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to examine the unsustainable aspects we have identified within the genre of “incremental games”. These games commonly rely on the concept of infinite exponential growth which is inherently unsustainable. LÄS MER

  3. 3. ATT SPELA RIKTIGA SPEL : Vad spelare tycker om att spela incremental-spel

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Måns Olsson; [2023]
    Nyckelord :Incremental-spel; idle-spel; grundad teori; speldesign;

    Sammanfattning : Incremental-spel är en spelgenre som innehåller spel med mycket enkla spelmekaniker (Cutting, Gundry & Cairns 2019). De har utvecklats som satir av trender på spelmarknaden (Bogost 2010; Deterding 2016), och har anklagats för att inte vara riktiga spel (Cutting, Gundry & Cairns 2019; Deterding 2016; Purkiss& Khaliq 2015). LÄS MER

  4. 4. A SERIOUS GAME PROTOTYPE BASED ON STUDY TRAINING EMOTION REGULATION TO HELP COLLEGE STUDENTS REDUCE ACADEMIC PROCRASTINATION : Take ‘Cat Clinic’ as a case

    Magister-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Siyuan Wang; [2021]
    Nyckelord :serious game; academic procrastination;emotion regulation; idle game;

    Sammanfattning : Academic procrastination is a common phenomenon among contemporary college students. This behavior seriously affected the graduation, physical and mental of college students. Playing games is a kind of procrastination behavior, which refers to short-term happiness through games and avoiding the pain caused by academic writing. LÄS MER

  5. 5. Digitala spel i matematik Digitala spels påverkan på elevers motivation till lärande inom matematikämnet

    M1-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för naturvetenskap och teknik

    Författare :Anna Kauppinen; Ebba Johnsson; [2020]
    Nyckelord :Mathematics; digital games; student motivation; Matematik; digitala spel; elevers motivation;

    Sammanfattning : Matematik har ofta stämpeln av att vara ett svårt och tråkigt ämne och därför är det viktigt att undersöka vilka möjligheter det finns att motivera elever till lärande inom matematik. Barn idag har växt upp i ett samhälle där digitaliseringen tidigt är en naturlig del av deras vardag. LÄS MER