Sökning: "Ifric 13"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Ifric 13.

  1. 1. Svenska aktiebolags redovisning av lojalitetsprogram och IFRS 15 inverkan på redovisningen

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Ludvig Andersson; Rasmus Björklund; [2021]
    Nyckelord :IFRS 15; loyalty program; breakage rate; five-step model; IFRS 15; lojalitetsprogram; breakage rate; femstegsmodellen;

    Sammanfattning : Background: The prevalence of loyalty programs used to attract and keep customers loyal to the company by making return purchases has increased in the marketing strategy used by more and more companies. It is in the nature of a wide variety of loyalty programs to offer consumers benefits in the future causing a liability for the offering business. LÄS MER

  2. 2. Harmoniserad intäktsredovisning för detaljhandeln -En studie av fem handelshus: ICA, COOP, Axfood, Tesco och Siba

    Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Giorgina Holm Pileborg; Joel Erixon; [2013-08-20]
    Nyckelord :Intäkter; IAS 18; Harmonisering.;

    Sammanfattning : Bakgrund: De två globala normsättarna IFRS och FASB arbetar hårt för att ta fram en första global standard om intäktsredovisning. Eftersom IFRS är principbaserad och en principbaserad redovisning lättare kan öka jämförbarheten är det IFRS som har fått ett större genomslag på den internationella redovisningen. LÄS MER

  3. 3. IFRIC 13 Customer Loyalty Programmes. Its effects on the information quality of companies' accounting

    C-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Linda Johansson; Jeanette Ringius; [2008-05-21]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : General description of the research problem: When accounting for customer loyalty programs today, companies have to follow the rules of IAS 18 which offers two ways of accounting. The companies can follow paragraph 13 or paragraph 19 and therefore practice is varying and the companies’ accounting is not comparable. LÄS MER