Sökning: "Igefjord"

Hittade 3 uppsatser innehållade ordet Igefjord.

  1. 1. “Cracking the Swedish Code” : a Case Study on Integration of Migrants by NGOs in Malmö

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för globala politiska studier (GPS)

    Författare :Sara Igefjord; [2023]
    Nyckelord :two-way integration; migration; social capital; NGO; Malmö;

    Sammanfattning : The government and civil society have taken steps to combat the segregation in Malmö through integration initiatives. This thesis studies four NGO integration programmes found within Skåne Stadsmission and the Red Cross Malmö. LÄS MER

  2. 2. Möjligheter och utmaningar med digitala verktyg : En fallstudie om hur museer i nutid och i framtid samverkar med digitala verktyg

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Hanna Igefjord; Annie Widman; [2022]
    Nyckelord :Digital tools; digitization; digital adaptation; museum; the museum as an institution; communicator at a museum; the cultural sector; Covid-19; the future; Digitala verktyg; digitalisering; digital anpassning; museer; museet som institution; kommunikatören; kultursektorn; Covid-19; framtiden;

    Sammanfattning : Syftet är att bidra till ökad förståelse kring hur Malmö konstmuseum, Moderna museet, Malmö konsthall och Malmö museer använder sig av digitala verktyg på plats och på deras webbplats. Studien kommer granska vilka faktorer som påverkar hur, och varför de digitala verktygen används. LÄS MER

  3. 3. Motivera till lärande och kunskapsutveckling i grundsärskolan : Några lärare beskriver sitt motivationsarbete

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)

    Författare :Sandra Igefjord; [2015]
    Nyckelord :Motivation; learning; knowledge development; special school; developmental disabilities; Motivation; lärande; kunskapsutveckling; grundsärskola; utvecklingsstörning;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka hur några lärare i grundsärskolans senare årskurser beskriver att de arbetar för att motivera sina elever till lärande och kunskapsutveckling. Studien baseras på fem, enskilda, strukturerade forskningsintervjuer med öppna frågor med lärare som arbetar i grundsärskolans senare årskurser, både inriktning träningsskola och grundsärskola. LÄS MER