Sökning: "Ikea family"

Visar resultat 21 - 25 av 26 uppsatser innehållade orden Ikea family.

  1. 21. På personlig frekvens - En studie av svenska B2C-företags inställning till RFID inom lojalitetsprogram

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för informatik

    Författare :Taina Saur; Kim Andersson; [2007]
    Nyckelord :CRM; lojalitetsprogram; Customer Relationship Management; RFID; identifieringstekniker; Radio Frequency Identification; database marketing; Informatics; systems theory; Informatik; systemteori; Mathematics and Statistics;

    Sammanfattning : Kundrelationerna i svenska B2C-företag är inte lika goda som de var för 60 år sedan och de är inte lika goda som företagen skulle önska att de var. Forskningsfrågan och syftet med uppsatsen var därför att förklara vad som påverkar svenska B2C-företags beslut att utnyttja Radio Frequency Identification (RFID) som identifieringsteknik för att personliggöra kundrelationer inom sina lojalitetsprogram. LÄS MER

  2. 22. Loyalty Created in a High Involvement Product Category

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Petra Svensson; Emmy Eliasson; [2007]
    Nyckelord :Involvement; Loyalty; Customer Loyalty Club; Female Consumers; IKEA FAMILY; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : The research aims at revealing consumers’ loyalty to a high involvement product category, connected to a loyalty membership club. Hence, the study aims at explaining similarities and differences between two markets, differently developed in terms of loyalty clubs. LÄS MER

  3. 23. Fans of Brands - The revival of fan clubs

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Louise Aru; Sofia Eklund; Ann Lilja; [2007]
    Nyckelord :Fans; Fan clubs; IKEA FAMILY; Loyalty; Social groupings; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Our purpose is to display the meaning of fan clubs and further reveal the potential value of fans. This study has an abductive approach with a qualitative data collection, where empirical material has been collected through a micro netnographic study along with qualitative interviews. LÄS MER

  4. 24. Kan ett plastkort laddas med lojalitet? - En fallstudie av IKEA Family Älmhult

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Joel Örner; Oskar Palmlund; Tobias Pålsson; [2007]
    Nyckelord :kundklubbar; lojalitetsprogram; relationsmarknadsföring; strategi; lojalitet; ikea; Trade; Handel; Business and Economics;

    Sammanfattning : Problem: Idag har de flesta detaljhandelsföretag någon form av kundklubb för att stärka banden mellan sig och sina kunder. Men skapar kundklubbar lojala kunder per automatik, eller krävs det mer än vad de flesta företag erbjuder idag? IKEA Family är en av de kundklubbar som funnits längst och på varuhuset i Älmhult upplever man inte att potentialen med kundklubben utnyttjas fullt ut då relationerna med medlemmarna inte utvecklas i önskvärd utsträckning. LÄS MER

  5. 25. Välkommen in i familjen : värdeskapande genom interaktion

    Magister-uppsats, Fakulteten för ekonomi, kommunikation och IT

    Författare :Sofie Johansson; Nina Neste; Ulrica Österåker; [2007]
    Nyckelord :värderingar; värdebaserad management; kommunikation; interaktion; ; sociala konstruktioner; organisation; IKEA; IKEA Family;

    Sammanfattning : IKEA är ett företag som säljer möbler och heminredningsartiklar. Företaget är ursprungligen från Sverige, men är idag etablerat runt om i större delen av världen. Konceptet bakom IKEA är att sälja kvalitetsprodukter till ett lågt pris för majoriteten av människorna. LÄS MER