Sökning: "Ikea family"

Visar resultat 6 - 10 av 26 uppsatser innehållade orden Ikea family.

  1. 6. Webbdesign i Japan och Sverige : En tvärkulturell analys av webbplatser från hög-kontextuella kulturer och låg-kontextuella kulturer

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknik

    Författare :Rene Enomoto; [2017]
    Nyckelord :Cross-culture; web design; visual communication; website analysis; low-context cultures; high-context cultures; cultural values; tvärkulturell; webbdesign; visuell kommunikation; webbplatsanalys; låg-kontextuella kulturer; hög-kontextuella kulturer; kulturella värderingar;

    Sammanfattning : Den här uppsatsen syftar till att analysera och identifiera skillnader och likheter i webbdesign mellan två länder, Japan och Sverige. De japanska och svenska webbplatserna för två företag etablerade i både Japan och Sverige, IKEA och DAIKIN, har analyserats utifrån en modell framtagen av Würtz (2006) i en tidigare studie på området. LÄS MER

  2. 7. "De har ju ett syfte med allt de gör" : En kvalitativ studie av IKEAs reklamserie Där livet händer

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kultur- och medievetenskaper

    Författare :Julia Eklund; Amanda Jaako; [2017]
    Nyckelord :IKEA; advertising; consumption; consumers;

    Sammanfattning : Is commercialism a threat to authenticity? This is a qualitative research method and study of IKEAs advertising series Där livet händer. To appear genuine and authentic has become highly important for companies and brands. Critical consumption discourses makes it harder for companies to be perceived as genuine. LÄS MER

  3. 8. Influence of consumer behaviour on the circular economy application. The case study of a revival strategy for home textiles at IKEA.

    Master-uppsats, Lunds universitet/Internationella miljöinstitutet

    Författare :Giulia Mariani; [2016]
    Nyckelord :consumers’ disposal behaviour; home textiles; waste handling strategies; drivers and barriers for circular systems; environmental awareness.; Social Sciences;

    Sammanfattning : Notwithstanding the increasing environmental awareness among consumers, researchers do not witness a substantial shift in consumption and disposal behaviour of textiles. Since research on disposal behaviour of home textile products is currently limited, it is relevant to explore consumers’ decision-making when handling no-longer-wanted home textiles. LÄS MER

  4. 9. Mot en cirkulär ekonomi: En studie om attityder, drivkrafter och barriärer

    Master-uppsats, Lunds universitet/Miljövetenskaplig utbildning

    Författare :Emma Gullstrand Edbring; [2015]
    Nyckelord :Circular economy; consumer attitudes; second-hand; renting; sharing; collaborative consumption; drivers; barriers.; Earth and Environmental Sciences;

    Sammanfattning : Unsustainable consumption is today an acknowledged global problem which is set to only get worse unless major changes take place. Our society is based on a linear model where unlimited resources serve as fuel for increased consumption. LÄS MER

  5. 10. Välkommen till familjen! : En studie om effekten av en stark företagskulturs påverkan på medarbetarnas identitet

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för kultur och lärande

    Författare :Amanda Melin; [2014]
    Nyckelord :Identity; employer branding; co-worker; employee; Ikea; value; corporate culture;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to examine in what way a strong corporate culture can have an effect on the ways that individuals perceive their own identity based on different social aspects, thereby meaning the influence of personalities in relation to the environment. In this essay I have used the theory of employer branding in an analysis of the corporate culture at Ikea Barkarby, with the purpose to answer the following questions: How does the relation between the employee and the corporate culture appear from an identity perspective, i. LÄS MER