Sökning: "Ikea internet"
Visar resultat 1 - 5 av 22 uppsatser innehållade orden Ikea internet.
1. Sårbarhetsanalys av IKEA TRÅDFRI rörelsesensor
M1-uppsats, KTH/Hälsoinformatik och logistikSammanfattning : Arbetet utvärderar Ikea TRÅDFRI rörelsesensors kommunikationsprotokoll utifrån ett säkerhetsperspektiv. Internet of Things expanderar och i takt med utvecklingen är det viktigt att granska produkter på marknaden för att se hur säkerhet är implementerat. LÄS MER
2. PAN-Analys av IKEA TRÅDFRI. : En fördjupning av säkerhetsrisker kopplade till OTA-uppdateringar inom IKEA TRÅDFRI:s PAN.
M1-uppsats,Sammanfattning : Purpose – The purpose of this study is to elaborate security risks with OTA updates within TRÅDFRI:s PAN. To ensure that today’s IoT devices maintains a high and robust standard to protect end-user’s integrity. LÄS MER
3. On the assessment of Denial of Service vulnerabilities affecting smart home systems
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)Sammanfattning : IoT is an abbreviation of the term Internet of Things. The term describes everydayitems such as light bulbs that are connected to the Internet. IoT is a field that isgrowing very quickly with some researchers and industry leaders predicting thatthere will be up to 200 billion connected IoT devices in the world by 2020. LÄS MER
4. IoT Security in Practice : A Computer Security Analysis of the IKEA “TRÅDFRI” Platform
Master-uppsats, Linköpings universitet/InformationskodningSammanfattning : In order to develop secure Internet of Things (IoT) devices, it is vital that security isconsidered throughout the development process. However, this is not enough as vulnerabledevices still making it to the open market. To try and solve this issue, this thesis presentsa structured methodology for performing security analysis of IoT platforms. LÄS MER
5. Varför byter kunder kanal? : En kvantitativ studie av servicetjänsten beställ och hämta på Ikea
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : En trend i samband med marknadens ständiga förändring är att företag integrerar sina olika distributionskanaler, vilket gör dem till omnikanaler. En innovation inom omnikanaler är ’Buy-Online, Pickup In-Store’ (BOPS), vilket innebär att kunder köper sina varor via internet och sedan hämtar dem i ett varuhus. LÄS MER