Sökning: "Ikea marknadskommunikation"

Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser innehållade orden Ikea marknadskommunikation.

  1. 1. Livet Hemma

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Torsten Larsson; Adrian Nylander; Robert Presto; [2021]
    Nyckelord :Kriskommunikation; förtroende; covid-19; marknadskommunikation; samhällskris; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att få en djupare insikt i hur företag kan bemöta de utmanande och föränderliga förutsättningar för förtroendebyggande marknadskommunikation som en pandemi medför i modern tid och hur situationen hanterats utifrån ett verkligt fall. ​Studien har en kvalitativ metod och en abduktiv forskningsansats. LÄS MER

  2. 2. Med ambitionen om en cirkulär, vinstdrivande och miljömässig strategi : En kvalitativ fallstudie av IKEA Sveriges externa kommunikation

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Anna Böhm; [2021]
    Nyckelord :CSR Corporate Social Responsibility ; Hållbar marknadskommunikation; Miljömässigt ansvar; Greenwashing; Produktföretag;

    Sammanfattning : Problemformulering och syfte: Med den nuvarande konsumtionstakten av konsumenter i dagens samhälle påverkas jorden och klimatet, därmed måste produktföretag ta ett miljömässigt samhällsansvar så kunder kan konsumera hållbart inom planetens gränser. Syftet med denna studie är därför att undersöka och analysera hur IKEA Sverige kommunicerar sina miljömässiga CSR-initiativ. LÄS MER

  3. 3. Alla måste dra sitt strå till stacken för klimatet : En retorisk analys om hur hållbarhetskommunikation i Ikea Sveriges reklamkampanjer kan förstärka deras varumärkesidentitet

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Amanda Dahlberg Glimnér; Emma Gunnarsson; [2021]
    Nyckelord :CSR; sustainability; IKEA; marketing communication; nostalgia; rhetorical analysis; storytelling; brand identity; visual rhetoric; CSR; hållbarhet; IKEA; marknadskommunikation; nostalgi; retorisk analys; storytelling; varumärkesidentitet; visuell retorik;

    Sammanfattning : Överkonsumtion är ett stort problem som växt fram som konsekvens av klimatförändringarna och samtidigt har medvetenheten kring hållbarhet ökat. Greenwashing har blivit allt vanligare samtidigt som storytelling förekommer oftare i reklamkampanjer. LÄS MER

  4. 4. Market Communication Strategy : A case study of IKEA

    Magister-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Martina Alice Spinoglio; [2020]
    Nyckelord :Marketing; Communication; Strategy; IKEA; Communication Process; Communication Strategy; Case Study; Franchisee;

    Sammanfattning : Nowadays, having a communication strategy is essential. Companies are offering the same product and it’s really difficult for them to differentiate. What can really make the difference is the message that they send to the consumers and the media they utilize; so how they implement their market communication strategy. LÄS MER

  5. 5. Analys av svenska handelsföretags lokala anpassning av produktutbud och marknadskommunikation i Kina - En fallstudie av H&M, IKEA och Gina Tricot

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Olivia Pivén; Sara Svärd; [2018-05-31]
    Nyckelord :Export Strategy; Frugal Innovation; International marketing; Local Adaption; Marketing Communication; Psychic Distance; Retail; Sales Channel.;

    Sammanfattning : China has during the last 50 years developed into becoming the second largest economy in the world. There have been many changes in the global market with an increased globalization. LÄS MER