Sökning: "Ikea vision"
Visar resultat 1 - 5 av 24 uppsatser innehållade orden Ikea vision.
1. Ingen vill missa en bra berättelse : En analys av tre organisationers strategiska identitetsskapande berättande
Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och ITSammanfattning : The purpose of this paper is to create a deeper understanding of how organizations can create and recreate their identity through strategic storytelling on their website. The study focuses on the work of three Swedish organizations (IKEA Sweden, Klippan municipality and Luleå University of Technology) with strategic storytelling in their identity-creating communication. LÄS MER
2. Cultural awareness for competitiveness in the global market IKEA’s Japan adventures as case study
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)Sammanfattning : In internationalisation, entering new markets is a challenging and risky process. There are various factors to consider when planning a strategic approach to meet the demand and preferences of customers in a foreign market. To meet this challenge, knowledge of the new market plays a major role in the outcome of internationalization. LÄS MER
3. Sustainable Material Selection:Guiding the Multi-Criteria Process to Design for Sustainable Innovation
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för maskinteknikSammanfattning : In the past decades, the world has noticed complex changes in its climate. The resources available now as well as in the future could be said to be analogous to the decreasing circumference of a funnel. LÄS MER
4. Ett dubbelsidigt mynt – IKEA:s identitet internt och externt : en ideationell studie om IKEA:s betydelseskapande
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/SvenskaSammanfattning : This study aims to examine how meaning and value is created in IKEA’s internal and external means of communication. I want to see if the values expressed in the internal and external communication tangent. I will additionally inspect how IKEA present themselves depending on whether the recipients are internal coworkers or external customers. LÄS MER
5. Där livet händer - how storytelling is used to convey a message
M1-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska fakultetenSammanfattning : Med en vision att skapa en bättre vardag för de många människorna är IKEA idag en av världens största varumärken inom heminredning. Med hjälp av storytelling kan ett företag förmedla vilka kärnvärden de har. IKEA tillämpar storytelling genom reklamkampanjen Där livet händer, med syfte att beröra målgruppen 19-49 år. LÄS MER