Sökning: "Ikeas marknadsföring"
Visar resultat 1 - 5 av 17 uppsatser innehållade orden Ikeas marknadsföring.
1. Kasta ut chintzen : En diskurshistorisk analys av IKEAs reklam ochnationell förnyelse i Storbritannien på 1990-talet
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för idé- och samhällsstudierSammanfattning : Storbritannien präglades på 1990-talet av politiskt och kulturellt nytänkande med New Labour och kulturfenomenet Cool Britannia samtidigt som IKEA försökte etablera sig i landet. Min diskurshistoriska analys undersöker hur IKEAs reklamkampanjer “Chuck out your chintz” och “Stop being so English” anpassades till framväxande föreställningar om ett nytt Storbritannien. LÄS MER
2. Kulturella anpassningar i reklamfilm : En kvalitativ innehållsanalys av Ikeas och Mujis reklamfilmer på den svenska och japanska marknaden
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Ikea och Muji är två multinationella företag vars affärsidéer utgår från att sälja heminredning i en tillgänglig prisklass. Företagande över olika geografiska marknader ställer i sin tur särskilda krav på marknadsföringen, som kräver anpassning till den lokala kulturen i fråga. LÄS MER
3. Internationalization Challenges for Retail Firms in Emerging Asian Markets : A case study of IKEA
Master-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : There has been prior research on the internationalization process of retail firms. However, most of the research has investigated the developed countries' markets. There has been little research on the internationalization process of retail firms, especially in the emerging Asian markets. LÄS MER
4. Digital is the new normal : - The effects of Digitalization on the IKEA organization in Digitally Advanced Markets
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Digitalization has transformed our society and reshaped the way that people live their life. It has affected our personal lives but also created a new business climate which most companies have embraced in order to survive. IKEA are one of many companies which have decided to embark on a digital journey and re-shape their business strategy. LÄS MER
5. Hur motivation omvandlas till framgång : En kvalitativ studie gällande hur frontpersonalen motiveras på IKEA
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Titel: “Hur motivation omvandlas till framgång” - En kvalitativ studie gällande hur frontpersonalen motiveras på IKEA Författare: Hanna Larsson, Jennica Lennartsson och Julia Olsson Handledare: Leif Rytting Examinator: Miralem Helmefalk Kurs: Kandidatuppsats, 15hp. Företagsekonomi III - Detaljhandel och Service Management. LÄS MER