Sökning: "Image Based Ambient Occlusion"

Hittade 2 uppsatser innehållade orden Image Based Ambient Occlusion.

  1. 1. Further development of shaders for realistic materials and global illumination effects

    Master-uppsats, Medie- och Informationsteknik; Tekniska högskolan

    Författare :Jun Guo; [2012]
    Nyckelord :GLSL; HLSL; Real-time Rendering; Realistic Material; Global Illumination; Screen Space Ambient Occlusion; Image Based Light; Cube Map Convolution; Tone Mapping;

    Sammanfattning : Shader programming is important for realistic material and global illumination real-time rendering, especially in 3D industrial fields nowadays, more and more customers of Visual Components Oy, a Finnish 3D software company have been found to be no longer only content with the correct simulation result, but also the result of realistic real-time rendering. This thesis project will provide a deep research on real world material classification, property definition and global illumination techniques in industrial fields. LÄS MER

  2. 2. Ambient Occlusion i Realtid

    Kandidat-uppsats, Institutionen för kommunikation och information

    Författare :David Dikman; [2008]
    Nyckelord :Ambient Occlusion; Screen Space Ambient Occlusion; Image Based Ambient Occlusion; SSAO; Obscurance; Proximity Shadows;

    Sammanfattning : Ambient Occlusion är en teknik för ambient ljussättning i digitala tredimensionella scener. Sådana scener ljussätts vanligtvis med en konstant mängd ambient ljus på samtliga ytor oberoende av ytornas vinkel och position gentemot olika ljuskällor i scenen. LÄS MER