Sökning: "Image Repair Theory"

Visar resultat 16 - 20 av 79 uppsatser innehållade orden Image Repair Theory.

  1. 16. “De reagerade ju bara på det när det blåsteupp, när det vart en grej” : En kvalitativ studie om Nent groups kriskommunikation och den potentiellapublikens attityder kring Nent group och Paradise Hotel

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Ellen Kunalic; Malin Gadea; [2022]
    Nyckelord :Paradise Hotel; kriskommunikation; gestaltningsteorin; image repair theory; stereotyper;

    Sammanfattning : Problemformulering och syfte: Det övergripande syftet med denna studie är att undersöka Nent Groups förtroende ur ett postkris kommunikativt perspektiv i och med nylanseringen avParadise samt förutsättningarna för det nya formatet utifrån tidigare tittare av Paradise Hotel. Denna studie är intressant ur ett vetenskapligt och samhällsperspektiv då det inte gjorts många studier på denna kris och det är intressant att undersöka detta då Nent group gjort stora åtgärder efter krisen vilket är vetenskapligt intressant och viktigt ur ett post-kriskommunikativt perspektiv. LÄS MER

  2. 17. "Gått över gränsen" : En tematisk textanalys av Nent Groups kriskommunikation gällande den inställda Paradise Hotel säsongen 2021.

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Medier och kommunikation

    Författare :Evelyne Uittomäki Järnefelt; Erica Carlsson; [2022]
    Nyckelord :Crisis; crisis communication; crisis responsibility; strategies; crisis management;

    Sammanfattning : This thesis aims to examine the media company Nent Group's crisis commication and identify which crisis communication strategies have been used in order to repair the organization's damaged image, and to analyze whether the strategies have changed over time. The thesis's purpose will be achieved by answering the three following research questions: What crisis communication strategies can be distinguished in Nent Group's crisis communication? How has Nent Group's crisis communication changed since the start of the crisis in the spring of 2021? What reponsibility does Nent Group have for the crisis that has occurred? The theoretical framework of the dissertation consists of two theories of crisis communication, Situational Crisis Communication Theory by Timothy L. LÄS MER

  3. 18. 24 luckor missnöje : En kvalitativ innehållsanalys av Caia cosmetics och BiancaIngrossos kriskommunikation under kritiken motjulkalendern

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Linn Ernholm; Emma Lindström; [2022]
    Nyckelord :Caia cosmetics; Bianca Ingrosso; kriskommunikation; krisstrategier; influencer;

    Sammanfattning : • Problemformulering och syfte: Det övergripande syftet med studien är att undersökavarumärket Caia cosmetics kontra delägaren och influencern Bianca Ingrossos krishantering.Eftersom många förknippar varumärket Caia med Bianca Ingrosso så vill vi se hur både Caiaoch Bianca hanterar krisen och om de använder sig av samma strategiska kommunikativainsatser eller inte. LÄS MER

  4. 19. Den motvillige respondenten Carl XVI Gustaf : "De är ju inte nakna. Självklart inte, men det är en definitionssak"

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Avdelningen för retorik

    Författare :Joel Kelly; [2022]
    Nyckelord :retorik; status-läran; image repair theory; kungahuset; monarki; förtroende;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  5. 20. "Vi förstår att du är besviken och håller med om att en skadad fågel är en för mycket" : En analys om hur praxis inom kriskommunikation används av ett företag på deras Facebooksida

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)

    Författare :Maja Andersson; Aous Tememi; [2022]
    Nyckelord :Crisis communication; Kronfågel; Social Media; Facebook; Image repair theory; Apologia; Ethos; pathos och logos.; Kriskommunikation; Kronfågel; Sociala medier; Facebook; Image repair theory; Apologia; Ethos; pathos och logos.;

    Sammanfattning : Denna studie undersöker hur en organisation försöker återuppbygga sitt rykte och förtroende när de kommunicerar direkt med sina konsumenter på deras Facebooksida. En kvalitativ textanalys har använts för att undersöka företaget Kronfågels kriskommunikation i deras kommentarsfält till två inlägg på deras Facebook. LÄS MER