Sökning: "Imageskapande"

Visar resultat 1 - 5 av 28 uppsatser innehållade ordet Imageskapande.

  1. 1. Evenemang som ett verktyg att skapa en image av staden. : En studie om platsmarknadsföring och mdeborgaredeltagande i städers imageskapande.

    Master-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola

    Författare :Amarildo Correia Da Rocha Monteiro; [2021]
    Nyckelord :Platsmarknadsföring; imageskapande; evenemang; medborgardeltagare;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  2. 2. Skapandet och rätten till staden : en undersökning av samhällsplaneringens roll i människors medskapande av platser och möjlighet att uttrycka motstånd

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Landscape Architecture, Planning and Management (from 130101)

    Författare :Hanna Alfredsson; [2019]
    Nyckelord :medskapande; motstånd; rätten till staden; appropiration; Norra Sorgenfri; Malmö;

    Sammanfattning : Denna uppsats syftar till att synliggöra exkluderande strukturer och processer i stadsplaneringen för att få en djupare förståelse för hur människor tar sig an sitt landskap och de rum de befinner sig i. Ambitionen är att förstå hur människor kan ta staden i anspråk. LÄS MER

  3. 3. Den politiska instabilitetens påverkan på turismen med Turkiet i fokus : En kvalitativ studie om vilka effekter den politiska oron i Turkiet har på den inkommande turismen

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknik

    Författare :Signe Aronsson; Ivan Rakic; [2017]
    Nyckelord :Political instability; crisis management; marketing during and after a crisis; image creating; tourist attitude; Politisk oro; krishantering; marknadsföring under och efter en kris; imageskapande; turisters inställning;

    Sammanfattning : During the spring of 2017 the authors of this paper have studied the political instability in Turkey, and its effect on the incoming tourism. The study is done from two perspectives, Swedish tour operators and potential tourists. In 2015 and 2016 Turkey suffered from several attacks and political demonstrations. LÄS MER

  4. 4. Filmens betydelse för en destinations platsmarknadsföring och image : En studie om filmerna The Beach och James Bond - The Man with the golden gun´s betydelse för destinationerna Maya Bay och James Bond Island

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad

    Författare :Christoffer Joelsson; Jennie Rothed; [2017]
    Nyckelord :Filmturism; Platsmarknadsföring; Image; The Tourist Gaze;

    Sammanfattning : Filmturism är ett relativt nytt fenomen på turistmarknaden, som kort kan beskrivas med när en turist besöker en destination eller attraktion till följd av att destinationen/attraktionen har visats upp på tv eller i film. I Thailand har ett flertal stora filmer spelats in genom åren, bland annat The Beach och James Bond – The Man with the Golden Gun. LÄS MER

  5. 5. Folkbiblioteks image på Facebook : Undersökning av fyra folkbiblioteks imageskapande och mottagande på Facebook

    Kandidat-uppsats, Institutionen för kulturvetenskaper (KV)

    Författare :Kent Eriksson; [2014]
    Nyckelord :folkbibliotek; image; Facebook; sociala medier; marknadsföring;

    Sammanfattning : This essay was to investigate what self-image public libraries convey on Facebook and what image is received by the users, along with comparison of those. It was investigated if the received image corresponded with the users’ previous image of public libraries. LÄS MER