Sökning: "Implementation of kaizen"
Visar resultat 1 - 5 av 32 uppsatser innehållade orden Implementation of kaizen.
1. Implementering av Lean-strategier för effektivisering av produktion
M1-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Studiens syfte var att utröna vilka effekter ett företag får av att implementera utvalda Lean strategier och förbättringsverktyg genom att kartlägga och analysera ett produktionsföretags nuläge. Detta företag som kollaborerar med i denna studie har infört och tillämpat Lean filosofin i sin verksamhet. LÄS MER
2. Ställtidsreducering inom prototyptillverkning
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för maskinteknik (MT)Sammanfattning : Denna fallstudie har syftet att undersöka om befintliga metoder kananvändas för prototyptillverkande företag för att reducera ställtiderna. Detta utförs genom att först samla in data via intervjuer, observationer och dokumentinsamling. LÄS MER
3. Att växa med Lean : En fallstudie av utvecklingen av Lean under en längre period i en organisation
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för management (MAN)Sammanfattning : Titel: Att växa med Lean Bakgrund: Lean är en metod för verksamhetsstyrning som syftar till att minska slöseri i form av tid och och kostnader samt förbättra effektiviteten i organisationen. Från dess att Lean introducerades av Toyota på 1950-talet har Lean diskuterats utifrån olika perspektiv. LÄS MER
4. Utformning av verkstadslayout för paketeringsverkstad
M1-uppsats, KTH/Hållbar produktionsutveckling (ML)Sammanfattning : Detta examensarbete är en del av utbildningen Högskoleingenjör inom Maskinteknik, Industriell Ekonomi & Produktion i Kungliga Tekniska Högskolan. Målet och syftet med detta examensarbete är förbättra ergonomi och arbetssätt i Verkstaden X genom framställning av två nya verkstadslayouter. LÄS MER
5. Kaizen på tjänsteföretag
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Industriell ekonomiSammanfattning : Kaizen har sedan 1970-talet möjliggjort för företag att arbeta med ständiga förbättringar. Ständiga förbättringar syftar till allt ett företag gör för att göra morgondagens arbete bättre. Kaizen är en kundfokuserad teori och vill därför utveckla företaget i ett mer kundorienterat synsätt. LÄS MER