Sökning: "Implementering av utbildning för hållbar utveckling"
Visar resultat 1 - 5 av 22 uppsatser innehållade orden Implementering av utbildning för hållbar utveckling.
1. Räddningstjänstens arbete med Agenda 2030
Master-uppsats, Lunds universitet/Avdelningen för BrandteknikSammanfattning : The importance of sustainability is constantly increasing in today’s society and 2015 the United Nations adopted 17 global sustainable development goals (SDGs), summarized as the “2030 Agenda”. To achieve the 2030 Agenda all sectors must become involved which means that the Fire and Rescue Services (FRS) must contribute to this sustainability work. LÄS MER
2. Indicators for Evaluating End-of-life Recovery Strategies - Circular Economy : Drivers and Barriers for Implementation
Master-uppsats, KTH/Hållbar produktionsutveckling (ML)Sammanfattning : Enforcing EoL recovery strategies is critical to shifting the paradigm from a linear to a circular economy that enables future growth. This study identifies relevant evaluation indicators for End of-life recovery strategies in the Outdoor Power Equipment industry, as well as the drivers and barriers to implementation of End-of-life recovery strategies. LÄS MER
3. The act of climate declaration of buildings : A study of construction engineers’ approach and competence for implementation of the act
Master-uppsats, KTH/Hållbar utveckling, miljövetenskap och teknikSammanfattning : The construction sector is an important actor in the work of reducing CO2 emissions, and keeping global warming under 2°C. From 1 January 2022, a new legislation entered into force in Sweden regarding climate declaration for new buildings. LÄS MER
4. Implementeringen av utbildning för hållbar utveckling i svensk grundskolas läroplan : En intervjustudie om hur implementeringen ser ut och fungerar i praktiken, ur lärarnas perspektiv
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för Urbana Studier (US)Sammanfattning : Utbildning för hållbar utveckling är en oumbärlig komponent för att nästkommande generation ska kunna utveckla kompetenser och färdigheter för att hantera och förebygga de klimatförändringar och miljöproblem vi människor står inför. Skolan anses vara den mest avgörande platsen när det gäller att inspirera, motivera och utbilda miljömedvetna individer. LÄS MER
5. Folkhögskola - annan möjlighet till hållbar utveckling av samhället? : En kvalitativ studie’’ Om hur väl studie- och yrkevägsledare i Halland förhåller sig vid implementering till folkhögskolans utbildningsform’’
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälleSammanfattning : Under den senaste tiden har möjligheterna att planera sin framtid i relation till ett framtida yrke blivit allt mer osäker, speciellt för vuxna individer som har haft svårt i gymnasiet eller personer med funktionsnedsättningar. Ett utbildningssystem som kan hjälpa dessa individer med att klara skolan och försätta med sina studier är folkhögskolans mål. LÄS MER