Sökning: "Impulse Purchases"
Visar resultat 1 - 5 av 31 uppsatser innehållade orden Impulse Purchases.
1. Influerad av influencers : En kvalitativ studie om unga kvinnors syn på influencers kommunikation på sociala medieplattformar med fokus på impulsköp och miljöaspekter
Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : This thesis analyzes how young female students aged 20–25 perceive influencer marketing communication on social media and its correlation with their impulsive purchases within the fast fashion industry. The study involves eight interviews to gain an understanding of these consumers' behavior during impulse purchases. LÄS MER
2. Cirkulär och hållbar konsumtion – det ska vara lätt att göra rätt : En kvalitativ studie om Generation X attityder och beteende till second hand produkter
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring och turismvetenskap (MTS)Sammanfattning : Hållbar konsumtion är viktig för att stävja ohållbar utveckling i dagens samhälle. Konsumenter idag vill konsumera mer hållbart, men deras positiva attityder till miljön överförs inte alltid till deras beteenden. LÄS MER
3. Konsumtionssamhällets påverkan på individers privata skuldsättning : En kvalitativ studie om unga kvinnors attityd och inställning av att använda sig av konsumtionskrediter
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : The consumer society is developing at a rapid pace, which also applies to today’s digitalization. As a result, new payment methods, such as installments and invoices, have become readily available and many companies are profiting and therefore encouraging consumers to use them. LÄS MER
4. Are our Hedonic Motivation and Emotions Triggered by Influencers’ Monetary Sales Promotions to Impulse Buy Online? : An explanatory study
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Background: Social media influencers provide their followers with different monetary sales promotions to increase purchases by the brands they endorse. Hedonic motivation and emotions initiate each other and are fulfilled through consumers' need to act. As a result, monetary sales promotions will encourage consumers to buy unplanned purchases. LÄS MER
5. Kategoriers inverkan på kunder i digitala matvarubutiker
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och ITSammanfattning : The purpose of this study was to make a tentative approach to explore the use of categories by customers of a Swedish online grocery store. The study tried to detect factors that could affect the usage of categories and the effect they can have on the behavior of customers. LÄS MER