Sökning: "Impulse buying"
Visar resultat 6 - 10 av 63 uppsatser innehållade orden Impulse buying.
6. Gen Z & hållbar modekonsumtion online : En kvalitativ studie om Gen Z:s attityder gentemot hållbar modekonsumtion online
Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknikSammanfattning : Sammanfattning Datum: 2023-05-30 Nivå: Kandidatuppsats i Företagsekonomi, 15 hp Institution: Akademin för Ekonomi, Samhälle och Teknik, Mälardalens Universitet Författare: Elenore Juliusson (98/07/17) Tarek Elias Mohsen (92/09/21) Titel: Gen Z & hållbar konsumtion online Handledare: Sara Melén Hånell Nyckelord: Hållbarhet, planerat beteende, avsikt-beteendegap, konsumtion, generation Z, hållbart mode Forskningsfråga: Hur översätts Gen Z:s attityd när det kommer till köpbeteende online med fokus på mode och hållbarhet? Syfte: Studien undersöker Gen Z:s attityd till hållbar modekonsumtion och vad som påverkar deras köpbeteende online. Metod: Kvalitativ metod med fokusgruppsintervjuer. LÄS MER
7. Konsumtionssamhällets påverkan på individers privata skuldsättning : En kvalitativ studie om unga kvinnors attityd och inställning av att använda sig av konsumtionskrediter
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : The consumer society is developing at a rapid pace, which also applies to today’s digitalization. As a result, new payment methods, such as installments and invoices, have become readily available and many companies are profiting and therefore encouraging consumers to use them. LÄS MER
8. Consumer Valhalla : a case study on the phenomenon of the SHEIN consumer
Master-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : During the last years, the phenomenon of ultra-fast fashion, specifically the retailer SHEIN, has grown massively and became popular among young female consumers. SHEIN is also known for their polluting productions, bad working conditions, violating (social) sustainable laws and stealing designs from other designers. LÄS MER
9. Konsumtionsbeteende : En kvalitativ studie om hur impulsköpbeteende förändrats i samband med Covid-19-pandemin
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : The Covid-19-pandemic has had a profound impact on people's everyday lives, disrupting routines and forcing individuals to adapt to new challenges and restrictions. One of the somewhat significant changes brought with the pandemic has been in consumption behavior, whereas many people were altering their purchasing habits in response to the crisis. LÄS MER
10. Tick tock, tick tock : A qualitative study of how millennials impulse buying behavior is influenced by limited-time promotion in Sweden
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : In recent years, the sales promotion techniques provided by marketing strategies has increased and has become an important factor in the fashion industry. In todays society customers have more knowledge and easier access to information online. LÄS MER