Sökning: "Impulse buying"

Visar resultat 6 - 10 av 63 uppsatser innehållade orden Impulse buying.

  1. 6. Gen Z & hållbar modekonsumtion online : En kvalitativ studie om Gen Z:s attityder gentemot hållbar modekonsumtion online

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Elenore Juliusson; Tarek Elias Mohsen; [2023]
    Nyckelord :Hållbarhet; planerat beteende; avsikt-beteendegap; konsumtion; generation Z; hållbart mode;

    Sammanfattning : Sammanfattning   Datum: 2023-05-30 Nivå: Kandidatuppsats i Företagsekonomi, 15 hp Institution: Akademin för Ekonomi, Samhälle och Teknik, Mälardalens Universitet Författare: Elenore Juliusson (98/07/17) Tarek Elias Mohsen   (92/09/21) Titel:   Gen Z & hållbar konsumtion online Handledare:  Sara Melén Hånell Nyckelord:  Hållbarhet, planerat beteende, avsikt-beteendegap,  konsumtion, generation Z, hållbart mode   Forskningsfråga: Hur översätts Gen Z:s attityd när det kommer till köpbeteende online     med fokus på mode och hållbarhet?  Syfte:   Studien undersöker Gen Z:s attityd till hållbar modekonsumtion och    vad som påverkar deras köpbeteende online. Metod:  Kvalitativ metod med fokusgruppsintervjuer. LÄS MER

  2. 7. Konsumtionssamhällets påverkan på individers privata skuldsättning : En kvalitativ studie om unga kvinnors attityd och inställning av att använda sig av konsumtionskrediter

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Sara Sandström; Julia Schaumburger; [2023]
    Nyckelord :Konsumtionskredit; skuldsättning; delbetalning; faktura; kredit; lån; unga vuxna; impulsköp; beslutsfattande.;

    Sammanfattning : The consumer society is developing at a rapid pace, which also applies to today’s digitalization. As a result, new payment methods, such as installments and invoices, have become readily available and many companies are profiting and therefore encouraging consumers to use them. LÄS MER

  3. 8. Consumer Valhalla : a case study on the phenomenon of the SHEIN consumer

    Master-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Michelle Bak; Klara Helene Sollwedel; [2023]
    Nyckelord :ultra-fast fashion; fashion consumer behaviour; fashion consumer culture; SHEIN consumption;

    Sammanfattning : During the last years, the phenomenon of ultra-fast fashion, specifically the retailer SHEIN, has grown massively and became popular among young female consumers. SHEIN is also known for their polluting productions, bad working conditions, violating (social) sustainable laws and stealing designs from other designers. LÄS MER

  4. 9. Konsumtionsbeteende : En kvalitativ studie om hur impulsköpbeteende förändrats i samband med Covid-19-pandemin

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Hanna Westerfors; Emma Sääf; Lovisa Dahlqvist; [2023]
    Nyckelord :Consumption behavior; Impulse buying behavior; contentment; loneliness; fear and boredom.; Konsumtionsbeteende; impulsköpbeteende; tillfredsställelse; ensamhet; rädsla och tristess.;

    Sammanfattning : The Covid-19-pandemic has had a profound impact on people's everyday lives, disrupting routines and forcing individuals to adapt to new challenges and restrictions. One of the somewhat significant changes brought with the pandemic has been in consumption behavior, whereas many people were altering their purchasing habits in response to the crisis. LÄS MER

  5. 10. Tick tock, tick tock : A qualitative study of how millennials impulse buying behavior is influenced by limited-time promotion in Sweden

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Victoria Petersson; Frida Brink; [2022]
    Nyckelord :Consumer decision making behavior; Impulse buying behavior; Online impulse buying behavior; Limited-time promotion; Millennials; Sweden;

    Sammanfattning : In recent years, the sales promotion techniques provided by marketing strategies has increased and has become an important factor in the fashion industry. In todays society customers have more knowledge and easier access to information online. LÄS MER