Sökning: "Impulsköp"
Visar resultat 21 - 25 av 53 uppsatser innehållade ordet Impulsköp.
21. Köper du, köper jag : En studie om hur influencers påverkar impulsköp genom sociala medier
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/FöretagsekonomiSammanfattning : Syfte: Syftet med denna studie är att analysera hur interaktion med och bekräftelse av opinion leaders påverkar konsumenters impulshandlande genom företags marknadsföring via s-commerce. Denna studie genomfördes således för att tydliggöra om influencers genom olika faktorer kan påverka impulsköp online. LÄS MER
22. Impulsköp : Vilka faktorer i en klädbutik påverkar konsumenten till impulsköp?
M1-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagandeSammanfattning : Att vara en klädbutik idag kan medföra svårigheter, med tanke på konkurrerande butiker och den ständigt växande E-handeln. Det är därför viktigt för klädbutiker att både veta hur och kunna påverka sina potentiella kunder till att köpa deras produkter för att öka sin försäljning och konkurrera på marknaden. LÄS MER
23. En liten chokladbit kanske? En observationsstudie om förekomst av sockerrika livsmedel i icke-matbutiker
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för kost- och idrottsvetenskapSammanfattning : Vi lever i en miljö där vi ständigt exponeras och har tillgång till energirika livsmedel. Ett för högt intag av energirika och näringsfattiga livsmedel kan medföra att hälsan påverkas negativt då det kan resultera i viktuppgång. LÄS MER
24. Impulsköp - En undersökning av vad som påverkar konsumenters uppfattning av fenomenet
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : .... LÄS MER
25. Buy now! It won't be here tomorrow
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Syfte och forskningsfråga: Hur har fast fashion som fenomen påverkat modeindustrin ur ett trendperspektiv? Utifrån forskningsfrågan har tre delsyften formulerats: - Redogöra för vad som är karaktäristiskt för dagens modeindustri. - Analysera och undersöka hur trender uppstår och sprider sig. LÄS MER