Sökning: "In- och utleveransprocess"

Hittade 2 uppsatser innehållade orden In- och utleveransprocess.

  1. 1. Implementering av RFID i tredjepartslogistik (TPL) : En fallstudie av RFID inom lagerverksamhet i TPL med fokus på implementering och kostnadskalkyler i in- och utleveransprocessen på PostNord TPL

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)

    Författare :Jacob Holm; Amer Basic; [2021]
    Nyckelord :RFID; Implementation; Third Party Logistics TPL ; Item level; Cost calculation; Warehousing operations; Inbound and outbound process; RFID; Implementering; Tredjepartslogistik TPL ; Artikelnivå; Kostnadskalkyl; Lagerverksamhet; In- och utleveransprocess;

    Sammanfattning : Titel: Implementering av RFID i tredjepartslogistik (TPL) - En fallstudie av RFID inom lagerverksamhet i TPL med fokus på implementering och kostnadskalkyler i in- och utleveransprocessen på PostNord TPL  Kurs: 4FE19E Examensarbete i Supply Chain Management för Civilekonomprogrammet, 30 hp.  Författare: Jacob Holm & Amer Basic Examinator: Helena Forslund Handledare: Hana Hulthén  Bakgrund: PostNord TPL i Ljungby är en av de aktörer som har fått upp ett intresse för RFID och det hela började med ett önskemål om RFID-tekniken från deras största kund (Kund X). LÄS MER

  2. 2. Lean on Lean : Applicering av Value Stream Mapping på ett fallföretags inleverans- respektive utleveransprocess

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)

    Författare :Sanna Svensson; Evelina Nilsson; [2016]
    Nyckelord :Lean; Value Stream Mapping; Wastes; Root cause analysis; Cause-and- effect-analysis; Waste elimination; Layout; Orderpicking systems; 5S; Lean; Value Stream Mapping; Slöserier; Rotorsaker; Orsak-verkan- samband; Eliminering av slöserier; Layout; Orderplockningssystem; 5S;

    Sammanfattning : Bakgrund: På grund utav den ökade globala konkurrensen, den snabba teknologiska utveckligen och skiftet till ett kundorienterat synsätt, ställs högre krav på ständiga förbättringar inom verksamheter. Detta ställer i sin tur högre krav på effektiva processer och flöden. LÄS MER