Avancerad sökning

Hittade 2 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Kvinnlig könsstympning - En litteraturöversikt om kvinnlig könsstympning och kvinnornas erfarenheter av defibulation och klitorisrekonstruktion

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för medicin

    Författare :Ina Edvardsson; [2020-08-14]
    Nyckelord :Kvinnlig könsstympning; FGM C; kvinnors erfarenheter; defibulation; klitorisrekonstruktion; Female genital mutilation; FGM C; women´s experiences; defibulation; clitoral reconstruction;

    Sammanfattning : Introduktion: Kvinnlig könsstympning (FGM/C) är ett globalt folkhälsoproblem som strider mot Förenta Nationernas deklaration om de mänskliga rättigheterna. Trots de stora hälsokonsekvenserna som följer FGM/C finns det bristande forskning inom området, specifikt kring defibulation och klitorisrekonstruktion samt kvinnors erfarenheter av FGM/C, defibulation och klitorisrekonstruktion. LÄS MER

  2. 2. Den allsmäktige kunden : En kvalitativ studie om word-of-mouth, viral marknadsföring och viljan att dela med sig.

    Kandidat-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNU

    Författare :Ida Edvardsson; Sofia Thorstensson; [2013]
    Nyckelord :word-of-mouth; viral marketing; social media; online sharing; customer power; word-of-mouth; viral marknadsföring; sociala medier; delning online; kundens makt.;

    Sammanfattning : The purpose of this thesis is to clarify the connection between word-of-mouth and viral marketing, to identify properties of and strategic ways to implement viral marketing and to examine how a company can influence the customers’ perception of the brand in social media. This purpose served to answer our research question:  How can companies deliberately create viral marketing? To answer this question we based our study on a qualitative method where we conducted eight interviews with different people, all with experience in our research field. LÄS MER