Sökning: "Inbound Marketing"
Visar resultat 6 - 10 av 36 uppsatser innehållade orden Inbound Marketing.
6. Den vägledande kommunikationen: En studie om Inbound Marketings potentiella värde i offentliga organisationer
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : Digitaliseringen och framväxten av internet har inneburit stora förändringar i hur organisationer kommunicerar externt, och forskning indikerade att nya digitala marknadsföringsstrategier som Inbound Marketing hade en ökad effektivitet hos privata företag till följd av det nya digitala landskapet. Trots detta fanns inga tidigare studier kring strategins potentiella värde för offentliga organisationer. LÄS MER
7. Kan innehålla spår av marknadsföring : En kvantitativ studie om hur egenskaper i det digitala innehållet påverkar konsumentens engagemang gentemot ett varumärke
Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för ekonomi, samhälle och teknikSammanfattning : Frågeställning: Vilka egenskaper i digitalt innehåll engagerar konsumenter i varumärkesrelationer online? Syfte: Syftet med studien är att undersöka hur konsumenter upplever innehåll på digitala plattformar och analysera hur egenskaper i innehållet påverkar deras engagemang gentemot varumärkesrelationer. Egenskaperna som analyseras är personaliserat, underhållande och informativt innehåll. LÄS MER
8. Kulturens påverkan på Vogues internationella inbound marketing
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Title: Kulturens påverkan på internationell inbound marketing Seminar date: 2/6/2021 Course: Bachelor's Thesis in Marketing, 15 credits Supervisor: Nikos Macheridis Keywords: Inbound marketing, Content marketing, Social media, Cultural dimension, Vogue, Cultural behavior, Culture, Color psychology, Luxury fashion. Purpose: Examine whether the content of Vogue's digital articles and Vogue's Instagram posts reflect the country's culture in which Vogue operates. LÄS MER
9. En marknadsföringsguide till Inbound Marketing - En kvantitativ enkätstudie om konsumenters självrapporterade upplevelser av marknadsföringsstrategier i relation till högengagemangsprodukter online.
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : En marknadsföringsguide till Inbound Marketing En kvantitativ enkätstudie om konsumenters självrapporterade upplevelser av marknadsföringsstrategier i relation till högengagemangsprodukter online. Det primära syftet med studien var att undersöka hur marknadsföringskonceptet Inbound Marketing påverkar det digitala konsumentbeteendet i relation till högengagemangsprodukter. LÄS MER
10. Talk about value, not product... : The solution to widen the sales pipeline?
Master-uppsats, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : Business-to-business (B2B) organizations are facing challenges related to complex sales cycles and increasing competition, resulting in more value-driven sales processes and a holistic ecosystem for the B2B marketplace. Recent studies have acknowledged the lack of research on inside sales and sales development in B2B organizations. LÄS MER