Sökning: "Incentives and Barriers"
Visar resultat 6 - 10 av 197 uppsatser innehållade orden Incentives and Barriers.
6. Främjande av återbruk av byggmaterial : En kvalitativ studie om branschens uppfattningar kring potentialen hos ekonomiska incitament
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan Dalarna/ByggteknikSammanfattning : Denna uppsats lyfter fram betydelsen av ekonomiska incitament för att stimulera återanvändning av byggmaterial i Sverige. Trots att byggindustrin ser fördelarna med återanvändning, visar studien att det saknas tillräckliga ekonomiska incitament för att göra det till en standardpraxis. LÄS MER
7. Successful reuse of construction materials across projects - A study on methods and practices
M1-uppsats, Linköpings universitet/Kommunikations- och transportsystem; Linköpings universitet/Tekniska fakultetenSammanfattning : Byggbranschen är Europas och Sveriges största avfallsproducent och står för ungefär en tredjedel av alla klimatutsläpp. Nu när råmaterialet blir dyrare, i kombination med att materialflödet är linjärt, finns ett ökat incitament att bespara och utnyttja befintliga resurser. LÄS MER
8. Ett intressentperspektiv på slow fashion-affärsmodellen : En multipel fallstudie om långsam konsumtion i modebranschen
Master-uppsats, Linköpings universitet/Industriell ekonomiSammanfattning : Som en reaktion mot fast fashion-rörelsen och de oansvariga konsumtionsmönster som den medför har slow fashion uppstått som ett mer hållbart alternativ i modebranschen. Slow fashion beskrivs ofta som mode av hög kvalitet med en tidlös design vars syfte är att sakta ner flödena och minska konsumtionen. LÄS MER
9. Deep-Decarbonization of the Industrial Sector through Electrification in France : Analysis of Current Status, Technologies and Policies
Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : The increasing scientific awareness around man’s responsibility towards global warming has led to political decisions and actions, in order to try to curb the phenomenon of climate change. As a pioneer in tackling greenhouse gases emissions, Europe is committed to achieving carbon neutrality by 2050, with emission reduction targets of -55% by 2030, and Member States have had to make plans to fulfil this goal. LÄS MER
10. Sustainability and Customer Values as Part of Strategic Marketing : A Focus Group Study Exploring What Customers Value in a Sustainable FMCG Product
Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : This is a focus group study to explore the marketing process for a start-up company about to develop and launch a sustainable razor. In this process, understanding what the customers value in a sustainable product for daily use, such as razors, and how to apply this in the marketing process is of great importance. LÄS MER