Sökning: "Incident processen"

Visar resultat 1 - 5 av 24 uppsatser innehållade orden Incident processen.

  1. 1. Användning av prestationsmätning inom IT Service Management hos fem små och medelstora företag : En kvalitativ studie om upplevda fördelar, utmaningar och risker

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Felicia Strandberg; [2024]
    Nyckelord :ITSM; IT Service Management; ITIL; SME; it-tjänstehantering; små och medelstora företag; prestationsmätning;

    Sammanfattning : Att leverera IT-relaterade tjänster är utmanande för många företag och verksamheter. För att underlätta för leverantörer av IT-tjänster har processtöd tagits fram som går under namnet IT Service Management där det ledande ramverket ITIL tillhandahåller riktlinjer för bland annat processer i form av incident- och problemhantering. LÄS MER

  2. 2. Automatisering av en process för att öka effektiviteten och nyttan för företag och deras kunder. : En utvärdering av hur automatiseringen av processen att tillhandahålla information till kunder om det aktuella tillståndet för mobilnätet kan generera en ökad effektivitet och nytta för både företag och deras kunder.

    M1-uppsats, KTH/Hälsoinformatik och logistik

    Författare :Anabel Grau Rodriguez; [2023]
    Nyckelord :Automation; efficiency; customer; cost; process; message; mobile network; benefit; incident.; Automatisering; effektivitet; kund; kostnad; process; meddelande; mobilnät; nyttan; ärende.;

    Sammanfattning : Nätövervakningscentralen (NOC) hos Transtema Network Service övervakar och filtrerar inkommande larm från olika typer av nätverk. När en störning uppstår i ettnät är bland de åtgärder som vidtas att informera kunden om det. LÄS MER

  3. 3. Hur automatisering kan leda till sänkta kostnader i finansbranschen : En fallstudie om hur automatisering av riskklassificering kan leda till högre kostnadseffektivitet för företag i finansbranschen

    M1-uppsats, KTH/Hälsoinformatik och logistik

    Författare :Caroline Gross Liljenström; [2023]
    Nyckelord :Anti-Money Laundering Act; Automation; cost-effectiveness; financial industry; manual risk; operational risk; risk classification; automatisering; finansbranschen; kostnadseffektivisering; manuell risk; operativ risk; Penningtvättsdirektivet; riskklassificering;

    Sammanfattning : För företag i finansbranschen är det viktigt att moment utförs korrekt och att de föl- jer regler från Finansinspektionen. En process som behöver säkerställas är att före- taget klassificerar sina kunder utifrån hur stor risken tros vara att utnyttjas för pen- ningtvätt och finansiering av terrorism. LÄS MER

  4. 4. Anpassning av ITIL’s incidenthanteringsprocess för mindre mjukvaruföretag : En kvalitativ studie

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)

    Författare :Linnea Klingebratt; Cornelia Englund; [2023]
    Nyckelord :ITIL; Incident and problem management; Service Desk; Challenges; Success factors; ITIL; Incident- och problemhantering; Service Desk; Utmaningar; Framgångsfaktorer;

    Sammanfattning : Informationsteknologi (IT) är avgörande för organisationer och i samband med att IT har utvecklats har också komplexiteten ökat. Det har resulterat i att organisationer behövt gå från att vara teknikinriktade till att behöva fokusera på leverans av tjänster. LÄS MER

  5. 5. Säkerhet vid lyftoperationer hos Wästbygg

    M1-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Hampus Hampo Asadour; Salma Shaat; [2023]
    Nyckelord :Lyftoperationer; Säkra lyft;

    Sammanfattning : This thesis focuses on lifting operations and the safety measures involved in the process. Accidents where a lifting operation played a central role in the incident are not very common. However, the few times these accidents occur, the consequences are often severe and can even result in fatalities. LÄS MER