Sökning: "Incidenter"

Visar resultat 11 - 15 av 209 uppsatser innehållade ordet Incidenter.

  1. 11. "Konsten att glidflyga genom en storm" : En innehållsanalys gällande Red Bull GmbHs hantering av kriskommunikation

    Magister-uppsats, Försvarshögskolan

    Författare :Line Svensson; [2023]
    Nyckelord :Situational Crisis Communication Theory; Stakeholder Theory; Incidenter Kriskommunikation; Red Bull GmbH 3;

    Sammanfattning : Crisis management encompasses a range of strategies, including crisis communication, which plays a critical role in maintaining a company’s reputation and managing stakeholders’ perceptions during challenging situaions. This study investigates the crisis communication practices employed by Red Bull GmbH during a crisis situation. LÄS MER

  2. 12. Ambulanssjuksköterskans erfarenheter av kollegialt stöd i prehospitala vårdsituationer : En kritisk incident studie

    Master-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för hälsovetenskaper (HOV)

    Författare :Johan Lingsarve; [2023]
    Nyckelord :Ambulanssjuksköterska; ambulanssjukvård; kompetens; kritisk incident; omvårdnad; patientsäkerhet;

    Sammanfattning : Bakgrund: Ambulanssjukvården i Sverige saknar nationella kompetenskrav. Detta innebäratt kritiska incidenter förväntas hanteras patientsäkert av ett vårdteam därambulanssjuksköterskans (AS) kollega har lägre, samma, högre eller en annan kompetens. LÄS MER

  3. 13. Utveckling av interna transportflöden: En fallstudie utförd på Volvo CE Braås om utmaningar idag och i framtiden med koppling till säkerhet och produktivitet

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för management (MAN)

    Författare :Linn Grahn; Astrid Olsson; [2023]
    Nyckelord :Spaghetti diagram; internal transport flows; logistics layout; challenges; approach; trucks; frequency; AGV; measurement of internal transport; lean production; Spagettidiagram; interna transportflöden; logistiklayout; utmaningar; angreppssätt; truckar; frekvens; AGV; mätning av interna transporter; lean production;

    Sammanfattning : Background: By optimizing a company's internal flows, several benefits, including reduction of waiting time and incidents, can be generated. A relevant starting point for the concept of lean production is the effort to reduce the amount of waste. A variant of an improvement tool is a so-called spaghetti diagram. LÄS MER

  4. 14. Anpassning av ITIL’s incidenthanteringsprocess för mindre mjukvaruföretag : En kvalitativ studie

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)

    Författare :Linnea Klingebratt; Cornelia Englund; [2023]
    Nyckelord :ITIL; Incident and problem management; Service Desk; Challenges; Success factors; ITIL; Incident- och problemhantering; Service Desk; Utmaningar; Framgångsfaktorer;

    Sammanfattning : Informationsteknologi (IT) är avgörande för organisationer och i samband med att IT har utvecklats har också komplexiteten ökat. Det har resulterat i att organisationer behövt gå från att vara teknikinriktade till att behöva fokusera på leverans av tjänster. LÄS MER

  5. 15. Sjuksköterskors erfarenheter och hantering av inställd sjuksköterskeledd mottagning inom primärvården : -En Critical Incident Technique studie

    Magister-uppsats, Jönköping University/HHJ, Avd. för omvårdnad

    Författare :Elizabeth Palm; Hanna Prim; [2023]
    Nyckelord : nurse; primary care; nurse-led appointments; Critical Incident Technique; sjuksköterska; primärvård; sjuksköterskeledd mottagning; Critical Incident Technique  ;

    Sammanfattning : Bakgrund: Sjuksköterskor driver självständigt egna mottagningar inom primärvården. Det bidrar till ökad livskvalité och hälsa för patienter. När en sjuksköterskeledd mottagning ställs in kan såväl patientens situation som sjuksköterskans arbetssituation påverkas. LÄS MER