Sökning: "Inclusive education"

Visar resultat 1 - 5 av 304 uppsatser innehållade orden Inclusive education.

  1. 1. SCHOOL EXPERIENCES OF STUDENTS WITH SPECIAL EDUCATIONAL NEEDS (SEN) IN INCLUSIVE EDUCATION SETTINGS IN AZERBAIJAN

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik och specialpedagogik

    Författare :Sevinj Rustamova; [2021-08-16]
    Nyckelord :inclusive education; students with special educational needs SEN ; Azerbaijan;

    Sammanfattning : Aim: Inclusive education is a new concept applied in the education system of Azerbaijan and not all members of society are familiar with this concept. National legislation guarantees equal, inclusive, and quality education opportunities for everyone. LÄS MER

  2. 2. CHALLENGES AND COMPETENCE IN TEACHING IN INCLUSIVE CLASSROOMS IN RWANDA

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik och specialpedagogik

    Författare :Marie Delphine Kwizera; [2021-08-16]
    Nyckelord :Inclusive education; Teacher Competence; Rwanda;

    Sammanfattning : Aim: The study explores Rwandan teachers’ perspectives on competencies they have for teaching in inclusive classrooms, the support teachers need to develop their competencies, and the challenges they face in inclusive schools in Rwanda.Theory:Danielson’s Framework for Teaching builds the theoretical framework for this research. LÄS MER

  3. 3. beEmpathy DESIGNING WITH AND FOR EMPATHY

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/HDK-Valand - Högskolan för konst och design

    Författare :Judith Sievers; [2021-06-04]
    Nyckelord :Empathy; Emotional literacy; Intercultural competence; ; Children; Education; Emphatic Design; Inclusive Design;

    Sammanfattning : In my Master thesis, I explore how design can mediate empathy among school children in order to foster creativity, intercultural competence, and complex identities. I focus on the psychology of empathy and on design-informed ways of establishing it. LÄS MER

  4. 4. Skolbesök i en botanisk trädgård betraktat ur ett likvärdighetsperspektiv. Tillgång, tillgänglighet och elevers meningsskapande

    Master-uppsats,

    Författare :Karen Otto; [2021-04-28]
    Nyckelord :informal science education; non-formal learning; botanical garden; equity; science literacy; cultural capital; scientific capital;

    Sammanfattning : According to results from the latest PISA-test, academic achievements of Swedish students in science are increasingly dependent on the students' social background as well as on theirschool's overall socioeconomic status. This is alarming with regard to the fact that scientific literacy is recognized as important for the ability to make decisions on science-based issues inone's daily life, both at a personal and at a societal level. LÄS MER

  5. 5. Pedagogiska tillvägagångssätt för eninkluderande miljö – undervisning i ettmultikulturellt samhälle

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för samhälle, kultur och identitet (SKI)

    Författare :Joakim Lagerstedt; Robert Joines; [2021]
    Nyckelord :Culture; Education; Inclusion; Multiculturalism; Mångkultur; Pedagogiskt arbete; Religion; Religionskunskapsundervisning och Teaching;

    Sammanfattning : Kunskapsöversikten kommer att belysa metoder för inkludering genom att studera hurskolan har bemött och bemöter multikulturalitet. Syftet med uppsatsen är att informeraläsare om vad olika forskare har kommit fram till som medverkar till inkludering. LÄS MER