Sökning: "Independent music artists"

Visar resultat 1 - 5 av 19 uppsatser innehållade orden Independent music artists.

  1. 1. The Rockepreneur and the digital dilemma - A qualitative study of Swedish independent and alternative musicians and artists perceptions of entrepreneurship and the new music environment

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :André Klint; Erik Kristhammar; [2023-07-18]
    Nyckelord :Market environment; noise overexposure; industry dynamics; entrepreneurship; digitalization;

    Sammanfattning : This qualitative study aims to investigate and capture the perceptions among Swedish independent and alternative musicians and artists regarding the digital environment in the recorded music industry and their perceptions of entrepreneurship. As a result of digitalization, the entrepreneurial discourse around musicians and the music industries has been intensified. LÄS MER

  2. 2. Bättre tillsammans? : En kvalitativ studie om motiven bakom samarbete med inriktning på fristående artister

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för management (MAN)

    Författare :Louise Gabrielsson; Ellen Jernetz; Alicia Sundin; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Bakgrund: Samarbete är inget nytt fenomen inom skapandet av musik men under de senaste åren har statistik påvisat en ökning av samarbeten mellan artister. Denna identifierade trend av samarbete har ett behov av att undersökas för att få en förståelse för vilka motiv artister har för att inleda dessa samarbeten. LÄS MER

  3. 3. Hip-hop i grundskolan : Ett kulturellt fenomen som undervisningsinnehåll

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Kungl. Musikhögskolan/Institutionen för musik, pedagogik och samhälle

    Författare :Magnus Jonsson; [2023]
    Nyckelord :hip-hop; music education; music teacher; elementary school; cultural phenomenon; hip-hop; musikundervisning; musiklärare; grundskola; kulturellt fenomen;

    Sammanfattning : Detta är ett fenomenografiskt arbete som har undersökt hur musiklärare som undervisar i årskurs 7-9 på grundskolor i Stockholm upplever hip-hop som ett kulturellt fenomen. Data har samlats in genom fyra semistrukturerade intervjuer med fokus på följdfrågor för att fånga upp så många unika och spontana beskrivningar som möjligt. LÄS MER

  4. 4. The Path of Independence in the Music Industry : Exploring how independent artists promote themselves through digital media and how record labels support artists in their careers

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/IHH, Företagsekonomi

    Författare :Mila Angelova; Hugo Johnning; [2021]
    Nyckelord :Music; Independent artists; Record labels; Digital marketing; Social media;

    Sammanfattning : Background: In this world of rapidly developing technologies, it has become less of a challenge for individuals to start a career within music and promote their brand. The emergence of social media has revolutionized digital marketing and facilitated the distribution of music across different online platforms. LÄS MER

  5. 5. The value of communication in the pop music industry: The value communication practitioners provide for artists and the communicative value independent artists provide for themselves.

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Emma Gustafsson; Sanna Hansson; [2020]
    Nyckelord :value; communication; promotion; music industry; digital; strategic; Social Sciences;

    Sammanfattning : The value of communication in the pop music industry In this study, we aim to examine communication, and mainly promotion, within the pop music industry. The purpose is to investigate the value communication practitioners provide for artists and what communicative value independent artists provide for themselves. LÄS MER