Sökning: "Individanpassad matematikundervisning"
Visar resultat 11 - 15 av 19 uppsatser innehållade orden Individanpassad matematikundervisning.
11. Digitala medier i grundskolans tidiga matematikundervisning : Ett lärarperspektiv
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linköpings universitet/Institutionen för beteendevetenskap och lärandeSammanfattning : Digitala medier blir mer och mer vanligt i samhället och därför blir det även vanligare i skolans värld. Många kommuner och skolor satsar på digitala medier i skolorna. Det är inte längre en fråga om lärarna använder digitala medier utan snarare en fråga i hur lärare använder digitala medier. LÄS MER
12. Fyra pedagogers uppfattningar om individualiserat arbetssätt i matematik : Hur konkretiseras detta?
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudierSammanfattning : Syftet med detta arbete är att undersöka hur fyra pedagoger utformar sin matematikundervisning för att uppfylla läroplanens krav på en individanpassad undervisning. Vi har genom intervjuer och observationer gjort en kvalitativ studie av metoder och arbetssätt som ger en djupdykning i pedagogers föreställningar kring begreppet individualisering. LÄS MER
13. Individanpassad matematik i grundskolan åk 1-6 : En kvalitativ studie om lärares uppfattningar och erfarenheter av individanpassning
M1-uppsats, Sektionen för LärarutbildningSammanfattning : Skolans uppdrag är att rusta eleverna för en oförutsedd framtid. Denna framtid kräver andra kunskaper än vad som behövdes förr. Skolan skall enligt Lpo94 anpassas så att alla elever utvecklas efter sina förutsättningar och behov. LÄS MER
14. Om individanpassad matematikundervisning i praktiken : en intervjustudie med tre pedagoger i grundskolans tidigare år
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, LärarutbildningenSammanfattning : Studies show that the performance of Swedish students in the subject of mathematics is to be considered somewhat average. The government has therefore decided to assist with extended project funding to schools on a local level in order to improve these results. LÄS MER
15. Matematikundervisning för alla elever
C-uppsats, Göteborgs universitet/Sociologiska institutionenSammanfattning : SammanfattningInnan vi började vår undersökning var våra erfarenheter av matematikundervisning att matematikbokendominerar i matematikundervisningen. Under vår lärarutbildning vid Göteborgs universitet läste vi om olikalärandeteorier och inriktningar. LÄS MER