Sökning: "Individanpassad reklam"

Visar resultat 1 - 5 av 20 uppsatser innehållade orden Individanpassad reklam.

  1. 1. Individanpassad marknadsföring på Instagram och dess påverkan på konsumenter : En kvantitativ studie om konsumenters attityder gentemot individanpassad marknadsföring på Instagram

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Melinda Grennäs; Elin Linnakallio; [2022]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Datum:                               2022-01-14  Nivå:                                                         Kandidatuppsats i företagsekonomi, 15 hp  Institution:                         Akademin för Ekonomi, Samhälle och Teknik, Mälardalens Universitet  Författare:                         Elin Linnakallio                 Melinda Grennäs   (96/10/26)                          (98/06/08)          Titel:                                                         Individanpassad Marknadsföring på Instagram och dess påverkan på konsumenter: En kvantitativ studie om konsumenters attityder gentemot Individanpassad Marknadsföring på Instagram.   Handledare:                                             Rana Mostaghel  Nyckelord:                         Individanpassad Marknadsföring, Engagemang, Instagram, Beteendeintention, Attityd, Förtroende  Frågeställning:                 Vilken attityd har konsumenterna gentemot individanpassad reklam på Instagram?                                                                                                                                   Vilka faktorer påverkar köpintentionen hos konsumenterna när de exponeras för individanpassad marknadsföring på Instagram?   Syfte:                                                       Studien syftar till att undersöka konsumenters attityder gentemot individanpassad reklam på Instagram. LÄS MER

  2. 2. Integritet, relevans och hjälpsamhet : Hur ser konsumenters attityder ut avseende individanpassade annonser på nätet?

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Asta Groth; Sara Boberg; [2022]
    Nyckelord :integritet; relevant och hjälpsamhet;

    Sammanfattning : Problematiken rörande inskränkt integritet är ett väl studerat fenomen inom individanpassadmarknadsföring, men studier om värdet av att annonser är relevanta och hjälpsamma ur ettkonsumentperspektiv är begränsad. Därför är det intressant att jämföra upplevda för- ochnackdelar för att bidra till en större kunskap om värdet med individanpassad reklam ur ettkonsumentperspektiv. LÄS MER

  3. 3. Hjälp, marknadsföringen vet allt om mig!

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Wilma Sjögren; Josefine Liljevik; Alice Blomdahl; [2022]
    Nyckelord :Individanpassad marknadsföring; Gränser; Kontroll; Personlig sfär; Irritation; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med studien är att bidra med ny kunskap och en djupare förståelse kring konsumenters upplevda gränser inom individanpassad marknadsföring. Studien ämnar ta reda på konsumentens uppfattning av när individanpassad marknadsföring upplevs negativ och överträder konsumentens subjektiva gräns. LÄS MER

  4. 4. Hur påverkas den psykiska hälsan av datainsamling : Kvalitativ studie om hur individers psykiska hälsa påverkas av datainsamling

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Sebastian Kedner; [2022]
    Nyckelord :Data; datainsamling; personlig integritet; psykisk hälsa; psykiskt välbefinnande; psykisk ohälsa; big data; Internet; digitala medel;

    Sammanfattning : Syftet med den här studien är att undersöka hur individers psykiska hälsa och personliga integritet påverkas av datainsamling på internet. Modern teknik idag kan dra stor nytta av data och det kan användas för olika ändamål. Två exempel på användningsområden för insamlad data är individanpassad reklam och rekommendationssystem. LÄS MER

  5. 5. När reklamen blir personlig : En kvalitativ studie av konsumenters uppfattning av individanpassad marknadsföring och personlig integritet.

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Johan Hasu Berg; Victor Lindberg; [2021]
    Nyckelord :Personalization-privacy paradox; personalized advertising; privacy; Personalization-privacy paradox; individanpassad marknadsföring; integritet;

    Sammanfattning : Personalized advertising is possible by tracking consumers' online activities and customizing ads for individual consumers. These ads are often more relevant, interesting, and appreciated by the consumer. However, there is a sense of worry about how personal information is gathered, stored, and used. LÄS MER