Sökning: "Individanpassningar matematik"
Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden Individanpassningar matematik.
1. Digitala verktyg i matematikundervisningen : Kan de erbjuda möjligheter som analoga arbetsätt inte kan?
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Gävle/MatematikSammanfattning : Syftet med detta arbete är att undersöka om digitala verktyg kan erbjuda matematikundervisningen något som gör den bättre som analoga verktyg inte kan erbjuda. För att undersöka det genomfördes intervjuer med 10 lärare som har lärarlegitimation inom matematik och jobbar på lågstadium i Sverige. LÄS MER
2. Läxor i matematik ur ett likvärdighetsperspektiv : En studie av svenska matematiklärares individanpassningar av elevers matematikläxor
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Mittuniversitetet/Institutionen för matematik och ämnesdidaktikSammanfattning : Föreliggande studie syftar till att bidra med mer kunskap kring användande av matematikläxor ur ett likvärdighetsperspektiv. Undervisningen i den svenska skolan ska enligt skollag och läroplan innefatta en kompensatorisk likvärdighet och anpassas efter elevernas olika förutsättningar och behov vilket också bör gälla eventuella läxor. LÄS MER
3. Individanpassad matematikundervisning-hur funkar det? : En kvalitativ studie om matematiklärares handledning och tankar om begreppet individanpassning med fokus på området funktioner
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för matematik (MA)Sammanfattning : The aim of this essay is to study how teachers in mathematics in upper-secondary school think about the concept of individualized teaching and their way of tutoring students in a classroom environment. The study focuses on the area of functions. LÄS MER
4. Varför individanpassas matematikundervisningen? : En kvalitativ intervjustudie om hur och varför undervisningen i matematik egentligen individanpassas för elever i årskurs 1-3.
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Fakulteten för hälsa, natur- och teknikvetenskap (from 2013)Sammanfattning : Den här studien gjordes för att ta reda på varför lärare gör individanpassningar i klassrummen och hur de gör dem. I studien intervjuades tio lärare i de lägre åldrarna för att få höra om deras syfte med att individanpassa undervisningen och hur de gjorde det. LÄS MER
5. Extra anpassningar i matematik : En fallstudie i grundskolemiljö
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Institutionen för naturvetenskapernas och matematikens didaktikSammanfattning : I den här studien undersöks hur begreppet extra anpassningar tolkas och används i praktiken. Syftet med studien är att få en djupare inblick i vilket stöd elever i matematiksvårigheter möter i den dagliga matematikundervisningen. LÄS MER