Sökning: "Individualistisk kollektivistisk kultur"
Visar resultat 1 - 5 av 12 uppsatser innehållade orden Individualistisk kollektivistisk kultur.
1. En kultur av isolering Om äldre människors politiska deltagande i en kulturell kontext
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Statsvetenskapliga institutionenSammanfattning : Att äldre människor deltar mindre i nationella val än andra åldersgrupper är uppenbart givet tidigare forskning. Det finns en mängd anledningar bakom detta, däribland deras allt större isolering från samhället i övrigt. LÄS MER
2. Culture's Influence on Product Perception
Master-uppsats, KTH/Maskinkonstruktion (Inst.)Sammanfattning : This thesis sets out to investigate the unexplored cross-disciplinary area of cross-cultural social psychology and product design. Prior research in cross-cultural social psychology has shown that there exists perception differences between people from different cultural backgrounds. LÄS MER
3. THE EXPERIENCE OF LONELINESS IN YOUNG ADULTHOOD: A CROSS-CULTURAL STUDY
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Institutionen för psykologiSammanfattning : Culture has been shown to influence the experience of loneliness. Studies have shown that young adults are especially prone to experiencing loneliness. The aim of this mixed-methods study was to investigate if young adults from an individualistic culture experience loneliness differently compared to young adults from a collectivistic culture. LÄS MER
4. Hur framställs barnet? : En semiotisk bildanalys av individualistisk och kollektivistisk marknadsföring
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : Kulturen skiljer sig åt mellan olika länder runtom i världen. Ett beteende som anses vara normalt i ett land, uppfattas istället som konstigt i ett annat. Dessa skillnader leder till att företag som verkar på den internationella marknaden måste anpassa sin marknadsföringsstrategi efter de kulturer de riktar in sig på. LÄS MER
5. I artighetens namn – Hur svenska företag upplever sin interpersonella kommunikation med japanska företag
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikationSammanfattning : Titel I artighetens namn – Hur svenska företag upplever sin interpersonella kommunikation med japanska företag Författare Karolina Örsta Kurs Examensarbete i medie- och kommunikationsvetenskap. Institutionen för journalistik, medier och kommunikation, Göteborgs Universitet. LÄS MER