Avancerad sökning
Visar resultat 1 - 5 av 25 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.
1. Differentierad matematikundervisning : En litteraturstudie om särskilda anpassningar i samband med flerspråkiga elever inom matematikundervisning i mellanstadiet.
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i HalmstadSammanfattning : Syftet med denna litteraturstudie är att undersöka strategier och metoder som läraren kantillämpa för att differentiera undervisning för flerspråkiga elevers inlärning av matematik imellanstadiet. Studien syftar till att erbjuda en ny insikt om ett differentierat arbetssätt ochskapar en medvetenhet om vikten av anpassningar när det gäller matematikundervisning fördenna elevgrupp. LÄS MER
2. Hur individanpassas undervisningen för de starka eleverna i matematik? En kvalitativ intervjustudie
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Örebro universitet/Institutionen för naturvetenskap och teknikSammanfattning : Enligt Skollagen (SFS 2010:800) har alla elever rätt till en likvärdig och meningsfull utbildning. Det innebär att varje elev, oavsett fallenhet eller svårighet i undervisning har rätt till vägledning och stimulans för att nå längre i sin kunskapsutveckling. LÄS MER
3. Utmaningarna med att bedriva inkluderande matematikundervisning för elever i odiagnostiserade matematiksvårigheter
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Institutionen för naturvetenskap, matematik och samhälle (NMS)Sammanfattning : This thesis focuses on the challenges in teaching students with undiagnosed mathematical difficulties in an inclusive environment. Previous research mainly focuses on medically diagnosed mathematical difficulties in special education. LÄS MER
4. Hur individanpassas undervisningen för de starka eleverna i matematik? En kvalitativ intervjustudie
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Örebro universitet/Institutionen för naturvetenskap och teknikSammanfattning : Enligt Skollagen (SFS 2010:800) har alla elever rätt till en likvärdig och meningsfull utbildning. Det innebär att varje elev, oavsett fallenhet eller svårighet i undervisning har rätt till vägledning och stimulans för att nå längre i sin kunskapsutveckling. LÄS MER
5. Nivåanpassad problemlösning?
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : In this thesis, two mathematics books are reviewed, Alma C Grundbok (1999) and Matte Direkt Borgen 6A (2004). In the review, the books section on problem solving has been the focus. The review has dealt with the number of problem solving in each book and at what level of knowledge these are aimed at. LÄS MER