Sökning: "Individualized teaching in mathematics"

Visar resultat 11 - 15 av 25 uppsatser innehållade orden Individualized teaching in mathematics.

  1. 11. Att återkoppla till elever : Matematiklärares uppfattningar om hur de arbetar med feedback i sin undervisning

    Magister-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för matematik och datavetenskap (from 2013)

    Författare :Andreas Olsén; [2018]
    Nyckelord :Compulsory school; feedback; interview; mathematics; teacher; teaching mathematic; upper secondary school; Feedback; gymnasiet; intervju; lärare; matematik; matematikundervisning; årskurs 7–9; återkoppling;

    Sammanfattning : The purpose of this study has been to investigate how math teachers in the last three years in compulsory school and in the upper secondary school perceive how they work with feedback. Another aspect of the study was to describe the context of the feedback given by the teachers and what the teachers focus on in their feedback. LÄS MER

  2. 12. Extra anpassningar i matematik : Hur tolkas och fungerar det?

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för matematik (MA)

    Författare :Anna Karin Hammaräng; Inger Nyström; [2017]
    Nyckelord :management and stimulus; mathematical difficulties; individual development plans; teachers’ understanding; ledning och stimulans; matematiksvårigheter; individuella utvecklingsplaner; lärares förståelse;

    Sammanfattning : Syftet med den här studien är att bidra med en bild av hur enskilda lärare och lärararbetslag förstår extra anpassningar i matematik. Lärararbetslags förståelse av matematiksvårigheter är avgörande för vilka elever som får extra anpassningar och hur dessa utformas. LÄS MER

  3. 13. Matteläxan ur ett elevperspektiv : En kvalitativ studie om elevers uppfattning av matteläxan

    M1-uppsats, Karlstads universitet

    Författare :Pernilla Hallberg; [2017]
    Nyckelord :homework; math homework; mathematics; purpose; student perspective; läxa; matteläxa; matematik; syfte; elevperspektiv;

    Sammanfattning : Läxor är en del av undervisningen i många skolor idag. Det finns många tankar om hur läxan ska vara utformad och i vilket syfte eleverna ska ges läxa. I vår läroplan, Lgr 11 (Skolverket, 2011), finns dock inget skrivet om läxor. Syftet med min studie är att ta reda på hur matteläxan uppfattas ur ett elevperspektiv. LÄS MER

  4. 14. Vad gör man när man redan kan allt? : Studiesituationen för lågstadieelever med goda kunskaper i matematik.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Institutionen för naturvetenskapernas och matematikens didaktik

    Författare :Ida Falck; [2016]
    Nyckelord :matematiklärande; elever med särskild begåvning; individualisering;

    Sammanfattning : This study aims to describe what individual support four primary school pupils with high mathematical skills are given in their mathematical teaching and how this affect their attitude towards the subject. It also examines their possibilities to influence their conditions during these classes and the level of challenges they are given in order to expand their mathematical knowledge. LÄS MER

  5. 15. Individualiserad matematikundervisning : en kvalitativ studie om lärares arbete med individualisering i förhållande till högpresterande elever

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Södertörns högskola/Institutionen för kultur och lärande

    Författare :Emil Koplimaa; [2015]
    Nyckelord :Individualisering; Matematikundervisning; Högpresterande elever; Indivdualization; matchematics teaching; high-performing students;

    Sammanfattning : The purspose of this study is to investigate how teachers are working to individualize mathemathics education relative to high-performing students and how they define the therm individualization. According to the Swedish curriculum the teaching process should be based on the students prevoius knowledge and experiences. LÄS MER