Sökning: "Individualized teaching in mathematics"

Visar resultat 16 - 20 av 25 uppsatser innehållade orden Individualized teaching in mathematics.

  1. 16. Formativ bedömning och individanpassad undervisning i matematik. En inblick i hur dessa metoder ter sig i grundskolan

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Anna-Maria Brankovic; Mona Labidi; [2015]
    Nyckelord :mathematics; formative assessment; individualized teaching; assessment methodology; perceptions;

    Sammanfattning : Syftet med arbetet är att undersöka hur lärare resonerar kring hur de arbetar med formativ bedömning och individanpassad undervisning i matematikundervisningen i grundskolan. Vi har därför undersökt detta område närmare genom en empirisk enkätstudie. LÄS MER

  2. 17. Flipped classroom som stöd för elevernas lärande i matematik : Lärares och elevers perspektiv

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, KTH/Skolan för teknikvetenskaplig kommunikation och lärande (ECE)

    Författare :Madeleine Karlsson; [2015]
    Nyckelord :Flipped classroom; teaching; ICT; learning styles; e-learning; Flippat klassrum; digitala verktyg; undervisning; lärande; IKT; lärstilar; nätbaserat lärande.;

    Sammanfattning : Detta examensarbete handlar om flipped classroom i undervisningen. Syftet med arbetet är att öka förståelsen för vad flipped classroom kan innebära för lärare och hur det påverkar undervisningen genom att undersöka hur och varför lärare använder sig av flipped classroom, vad för material som används och hur det tillgängliggörs för eleverna samt hur elever uppfattar arbetssättet. LÄS MER

  3. 18. Riktar sig nationella proven till alla elever? : En kvalitativ studie av några lärares upplevelser av arbetet med de nationella proven med elever som inte har svenska som modersmål

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lärarutbildningen

    Författare :Anna Rathod; [2013]
    Nyckelord :National test; Swedish as a second language; teacher; Nationella prov; svenska som andraspråk; läraren;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to illustrate how some teachers in multicultural school environments reflecton and experience the educational work with national tests in the third grade for students who do not have Swedish as their native language. The research questions I have chosen to work with are: How do teachers experience working with national tests in groups of students where there are children with Swedish as a second language? How do the teachers reflect on the students linguistic preconditions relating to the national tests in these groups of students? What strategies in their teaching on national tests do the teachers use when it comes to students with Swedish as a second language? In this study I have chosen to use a qualitative interview method. LÄS MER

  4. 19. Matematikundervisning i Waldorfskola respektive kommunal skola : En kvalitativ undersökning av två olika grundskolor

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lärarutbildningen

    Författare :Mojdeh Aghlzad; [2012]
    Nyckelord :teaching; educational materials; teacher s role; learning; periodic teaching; anthroposophy; undervisning; läromedel; lärarroll; lärande; periodundervisning; antroposofin;

    Sammanfattning : The purpose of this study has been to compare teachers' differing methods of teaching mathematics and their perspectives on the learning process in a municipal school to a Waldorf school. The study has examined which approach best promotes student engagement and learning in mathematics in the first three years of schooling. LÄS MER

  5. 20. Möjligheter och begränsningar med läroboksbaserad och laborativ matematikundervisning

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lärarutbildningen

    Författare :Renata Placzek; [2011]
    Nyckelord :laboratory method; text-book based method; advantages; disadvantages; laborativt arbetssätt; lärobokbaserat arbetssätt; fördelar; nackdelar;

    Sammanfattning : Mathematics is a central topic in today's education debate, including discussion of its educational quality and various teaching methods. Today basically two different teaching methods are used; one is the textbook based method, with the book in focus and the other one the laboratory method by which teaching is performed through practical applications. LÄS MER