Sökning: "Individuell utvecklingsplan IUP"

Visar resultat 1 - 5 av 47 uppsatser innehållade orden Individuell utvecklingsplan IUP.

  1. 1. Arbetsrelaterad stress hos lärare : En kvalitativ studie om grundskollärares upplevda stress i yrket

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för psykologi (PSY)

    Författare :Michelle Strandman; [2022]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Arbetsrelaterad stress är ett problem i flera yrken och vanligt förekommande idag. Läraryrket är ett av de yrken där det sker flest sjukskrivningar med grund i arbetsrelaterad stress. Syftet var därför i den här undersökningen att undersöka hur grundskollärare upplevde stress iyrket samt vilka faktorer de upplevde som mest stressfyllda. LÄS MER

  2. 2. En tematisk analys av IUP:er/Individuella utecklingsplaner

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Linn Nilsson Sandgren; Emmie Oppermann; [2020]
    Nyckelord :individuell utvecklingsplan; formativ bedömning; summativ bedömning; iup;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka hur IUP:er är utformade, vilka mål som formuleras inom svenskämnet, samt vilken bedömning som kommer till uttryck i IUP:erna. För att få svar på frågorna har det genomförts en dokumentanalys av upprättade IUP:er från 6 olika skolor, belägna i två sydvästliga kommuner. LÄS MER

  3. 3. Nyttan av att ha en individuell utvecklingsplan för elever i årskurs 1-2

    M1-uppsats, Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)

    Författare :Jaana Hissa; [2014]
    Nyckelord :Individual development plan; participation; knowledge; Individuell utvecklingsplan IUP ; delaktighet; kunskapsutveckling;

    Sammanfattning : Denna studie är gjord med syfte att ta reda på vilken nytta lärare, för elever i de yngre åldrarna, anser att elever i årskurs 1-2 har av sin individuella utvecklingsplan (IUP). Min erfarenhet är att elever i årskurs 1-2 har svårt att förstå sin IUP och det har varit utgångspunkten för min studie. LÄS MER

  4. 4. "Formen har inte riktigt landat än"

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)

    Författare :Linus Lindvall; [2013]
    Nyckelord :grundskollärare; intervjuer; samhällsorienterade ämnen; skriftliga omdömen; individuell utvecklingsplan IUP ; formativ bedömning;

    Sammanfattning : Syftet med den här undersökningen är att göra en undersökning kring grundskollärare som undervisar i samhällsorienterade ämnen från årskurs 2 till 9 och hur de resonerar kring individuella utvecklingsplaner, skriftliga omdömen och formativ bedömning samt korrelationen mellan dessa. Syftet är även att se hur dessa resonemang överensstämmer med Skollagen och för att utröna vilka utvecklingsmöjligheter som finns inom området. LÄS MER

  5. 5. Det blir en för stor sak av en för liten anledning : en studie om förslaget att avskaffa kravet på åtgärdsprogram

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Institutionen för idrotts- och hälsovetenskap

    Författare :Emmely Söderlund; Malin Lennerman; [2013]
    Nyckelord :Åtgärdsprogram; Individuell utvecklingsplan; dokumentation;

    Sammanfattning : Syfte och frågeställningar: Syftet med den här studien är att undersöka hur fyra lärare i ämnet idrott och hälsa i årskurs 6- 9 uppfattar åtgärdsprogram och förslaget på att avskaffa kravet på dessa. Vilken syn har de intervjuade lärarna på åtgärdsprogram? Vad anser de intervjuade lärarna om själva avskaffandet av kravet? Hur vill de intervjuade lärarna arbeta med elever som inte uppnår kunskapskraven? Metod Den här studien är en kvalitativ forskningsintervjustudie där fyra lärare i ämnet idrott och hälsa har deltagit i en öppen riktad intervju. LÄS MER